بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
در صورت ادامه لج بازی های طرف آمریکایی؛

نفت ایران گران تر می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: اگر روند لجبازی ترامپ استمرار پیدا کند به ما خسارتی وارد نمی شود ولی ما نفتمان را گران‌تر می‌فروشیم،
کد خبر : ۱۸۲۳۵۹
به گزارش بورس نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: جلسه وزیر با کمیسیون بسیار عالی بود، زنگنه انصافا گزارش بسیار امیدوارکننده‌ای ارائه کرد.

برای صادرات نفت مشتری‌های جدید داریم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: اگر روند لجبازی ترامپ استمرار پیدا کند به ما خسارتی وارد نمی شود ولی ما نفتمان را گران‌تر می‌فروشیم، میزان استخراجمان کاهش پیدا می‌کند با وجود بدعهدی برخی کشورها اما مشتری‌های جدیدی پیدا کرده‌ایم.

بنزین در آمریکا گران می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنزین در آمریکا گران می‌شود، اظهار کرد: با استمرار لجبازی ترامپ در آمریکا قیمت بنزین و نفت افزایش پیدا می‌کند با این حال با برنامه‌های متولیان کشور و با هدایت‌های هنرمندانه مقام معظم رهبری قول می‌دهم تمام دنیا و مردم آمریکا از ترامپ بخواهند تحریم‌ها را متوقف کند.

وی افزود: بیش از آنکه تحریم‌ها به ما خسارت وارد کند ضربه به مردم آمریکا است چرا که به دنبال این تحریم‌ها بنزین گران می‌شود و این کالا در آمریکا از جمله کالاهای اساسی به شمار می‌رود که در حال حاضر روزبه‌روز در این کشور گران‌تر می‌شود.

همچنان نفت ایران صادر می‌شود

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه گفته می‌شد هیچ کس نمی تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند واقعیت دارد چرا که در ماه اکتبر نه اینکه بخواهم بگویم صادرات نفت ما افزایش پیدا کرد اما تغییرات محسوسی نداشتیم و کماکان نفت ایران صادر می‌شد.

با هدایت مقام معظم رهبری و همکاری ملت می‌توانیم درس عبرتی به آمریکایی‌ها دهیم تا هیچ وقت دست به تحریم کشوری از جانب قلدری و زورگویی نزنند.

جعفرزاده در ادامه بیان کرد: اخباری که در بیرون از کشور وجود دارد انصافا کذب است، ایران در صادرات نفت ارزان فروشی نمی‌کند و بیشتر از نرخ واقعی به فروش می‌رسد، ما خیلی راحت خریدار داریم و مکانیزم‌هایی پیدا می‌کنیم تا بتوانیم علیرغم ادعای ترامپ نفتمان را صادر کنیم.

افزایش درآمد نفتی ایران بلوف نیست

وی با بیان اینکه افزایش درآمد نفتی ایران بلوف نیست، گفت: تا به اینجای کار مدیریت فروش و صادرات نفت و میعانات گازی بسیار عالی بوده‌اند، گزارشی که زنگنه به کمیسیون داد بسیار امیدوارکننده بود به همین جهت باید این امید را به مردم تزریق کرد.

سقوط ترامپ محتمل است

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برای14 آبان دغدغه‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: آقای زنگنه گفت آمریکا هرکاری که می‌توانست انجام داد و کار دیگری نمانده است که برای 14 آبان بخواهند آن را عملیاتی کنند از این رو سقوط ترامپ در آمریکا اتفاق خواهد افتاد چرا که مردم ایالات متحده به گرانی حساس هستند.

ضربه‌ای به صادرات نفت ایران وارد نشده است

جعفرزاده با بیان اینکه مقامات فرانسوی نیز از ترامپ خواسته اند دست از تحریم بردارد، افزود: عامل گرانی نفت تحریم‌های مستقیم آمریکا علیه ایران است، وارد کردن فروش غیرمستقیم نفت نظام بازار جهانی اوپک را به هم زده با این حال ما نفت خود را به هر شکل ممکن که شده به دست خریدار می‌رسانیم البته ایران قائل به قاعده مندی است اما منتظر نمی مانیم که دیگران برای ما قاعده تعریف کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا نتوانسته است ضربه و خسارتی به صادرات نفت ایران وارد کند، اظهار کرد: با هدایت مقام معظم رهبری و همکاری ملت می‌توانیم درس عبرتی به آمریکایی‌ها دهیم تا هیچ وقت دست به تحریم کشوری از جانب قلدری و زورگویی نزنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر