بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برنج بعد از گندم غذای قالب مردم محسوب می‌شود اما بحران آب در کشور جدی است.
کد خبر : ۱۸۲۴۶۸

به گزارش بورس نیوز، حبیب‌الله نیکزادی پناه در خصوص اعمال محدودیت کشت برنج در استان‌هایی غیر از استان‌های شمالی، اظهار کرد: برنج جز محصولاتی است که نیاز به آب فراوانی دارد، با توجه به روند مستمر خشکسالی در کشور باید تلاش کنیم که محصولاتی با انتظار آبی پایین و مورد نیاز کشور را کشت کنیم.

کمبود آب زندگی مردم را مختل کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنج بعد از گندم غذای قالب مردم محسوب می‌شود اما به دلیل اینکه بحران آب در کشور جدی است و شاهد جنگ آب در جهان و برخی مناطق کشور هستیم کشت آن با مشکل مواجه شده است، گفت: در استان‌هایی مانند خوزستان هر روزه شاهد مباحث کمبود آب هستیم و در زندگی مردم این مناطق مشکلات بسیار زیادی به واسطه کمبود آب ایجاد شده است.

بسیاری از بخش‌های استان مازندران نیز با کم‌آبی مواجه هستند

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج , نرماشیردر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم باید از کشت محصولاتی با نیاز آبی بالا جلوگیری کند، ادامه داد: در بسیاری از بخش‌های استان‌ مازندران نیز با کم‌آبی مواجه هستیم و مردم دائما به دنبال جبران کمبود آب مورد نیاز خود هستند.

آب اضافه صرف کشت محصولاتی مانند برنج شود

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه در بخش‌هایی که آب اضافه وجود دارد و در حال از دست رفتن است می‌توان اقدام به کشت برنج کرد، عنوان کرد: در شرایطی که با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو هستیم نباید کشت محصولات آب‌بری مانند برنج انجام شود.

نیکزادی پناه در پایان در خصوص اینکه امکان ممنوعیت کشت برنج در استان‌های کم‌آب وجود دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: خود کشاورزان به این نتیجه رسیده‌اند که به سمت کشت محصولات آب‌بر مانند برنج حرکت نکنند اما از سوی دیگر باید دولت سیاست‌های خود را اعمال کند، دولت در محل‌هایی که ضرورت به کاشت محصول وجود دارد کمک و در محل‌های که ضرورتی برای کشت وجود ندارد اعمال محدودیت کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر