بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: اعلام نشدن قیمت خرید تضمینی گندم اجهاف در حق کشاورزان و گناهی نابخشودنی است زیرا در حال حاضر بر اساس نرخ ارز قیمت گندم در کشورها اطراف از 2 هزار و 500تومان بالاتر است.
کد خبر : ۱۸۲۵۹۵

به گزارش بورس‌نیوز، علی ابراهیمی در خصوص عدم اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت، اظهار کرد: عدم اعلام قیمت خرید تضمینی گندم اجحاف در حق کشاورزان وو گناهی نا بخشودنی است زیرا در حال حاضر بر اساس نرخ ارز قیمت گندم در کشورها اطراف از 2 هزار و 500تومان بالاتر است.

بلاتکلیفی کشاورزان با عدم اعلام قیمت خرید تضمینی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تضمینی1هزار و 400تومانی گندم که آن را ابلاغ نمی‌کنند بلاتکلیفی جدی را به حوزه کشاورزی تحمیل می‌کند، گفت: کشاورزان برای تصمیم‌گیری در کشت باید ضریب نسبی اطمینانی را داشته و میزان تقریبی درآمد حاصل از کشت محصول را بدانند.

اعلام نکردن قیمت گندم مغایر با هدف بلند خودکفایی است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها، دستمزد کارگران و تمامی ابزارهای مرتبط با تولید صورت گرفته اما کشاورز کماکان بلاتکلیف است، ادامه داد: عدم اعلام قیمت خرید تضمینی محصول گندم در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، اقتصادی مقاومتی و هدف بلند خودکفایی نیست.

بی‌برنامگی دولت دلیل عدم اعلام ثیمت خرید تضمینی گندم

در صورتی که قیمت خرید تضمینی منطقی نباشد به روش‌های غیرمتعارف گندم از کشور خارج می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام نکردن قیمت خرید تضمینی گندم جز بی برنامگی و کوتاهی از ناحیه دولت دلیل دیگری ندارد، تصریح کرد: کشاورزان همواره درگیر موارد این چنینی در زمینه خرید تضمینی هستند، تولید ملی باید مورد حمایت قرار بگیرد، در تمام دنیا کشاورزان به صورت ویژه حمایت می‌شوند اما در کشور ما در ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم تعلل می‌کنند.

تعیین غیرمنطقی قیمت گندم خروج نا متعارف این محصول از کشور را درپی دارد

وی در پایان با تاکید بر اینکه عدم اعلام قیمت خرید تضمینی گندم خودکفایی و الگوی کشت را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: در صورتی که قیمت خرید تضمینی منطقی نباشد به روش‌های غیرمتعارف گندم از کشور خارج می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر