بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
رئیس و پایه گذار موسسه سرمایه گذاری اسپروت بر این باور است که اوضاع شکننده بازار سهام در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۲۶۴۸
به گزارش بورس نیوز، اریک اسپروت رئیس موسسه سرمایه گذاری اسپروت تاکید کرد: نوسانات شدید در بازارهای بین المللی سهام موجب رشد تقاضا برای طلا شده است و این مساله به نفع قیمت این فلز گرانبها خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بانک های مرکزی جهان به خرید طلا ادامه می دهند چرا سرمایه گذاران نباید از این روند تبعیت کنند. تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار در ۵ سال اخیر افزایش داشته است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: بانک مرکزی هند برای نخستین بار در ده سال گذشته اقدام به خرید طلا کرده است. مجارستان میزان ذخایر طلای خود را ده برابر افزایش داده و به ۳۱.۵ تن رسانده است. لهستان نیز اقدام به خرید طلا کرده است. روسیه و چین نیز به خرید طلا ادامه می دهند.

اسپروت گفت: در عین حال تقاضای فیزیکی برای طلا نیز افزایش یافته است به طوری که هند در ماه اوت بیش از ۹۵ تن طلا وارد کرده است. ریسک های سیاسی و اقتصادی موجود در جهان نیز موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: به چین نگاه کنید، شاخص سهام چین امسال ۳۵ درصد کاهش داشته است. نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد و این نقدینگی می تواند به سوی بازار طلا سرازیر شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر