بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
نایب‌رئیس شرکت سینوپک چین گفت: «سینوپک در حال مذاکره با مقامات دولت و تولیدکنندگان ایرانی است و سعی می‌کند تمهیدات خاصی برای ادامه واردات نفت ایران در هفته‌های آتی در نظر بگیرد».
کد خبر : ۱۸۲۶۶۲
به گزارش بورس نیوز، هوانگ ونشنگ، نایب‌رئیس سینوپک گفت بسیاری از پالایشگاه‌های این شرکت برای پالایش نفت خام ایران شکل گرفته‌اند که یک ترکیب خاص دارد و این شرکت قراردادهای مدت‌دار با ایران در این دو دهه داشته است.

هوانگ گفت: «سینوپک در حال مذاکره با مقامات دولت و تولیدکنندگان ایرانی است و سعی می‌کند تمهیدات خاصی برای جریان نفت در هفته‌های آتی در نظر بگیرد».

چین بزرگترین مشتری نفت ایران است و مبادلات نفتی آن با ایران از 500 هزار بشکه در روز تا رکورد 800 هزار بشکه در روز می‌رسد.

پکن ادعا کرده علی‌رغم درخواست آمریکا از خریداران چینی برای به صفر رساندن واردات نفت ایران از ماه نوامبر و تهدید به اعمال تحریم، همچنان به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد.

شرکت دولتی سینوپک دوسوم واردات نفت خام چین از ایران را انجام می‌دهد. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده این شرکت در سال 2017 حدود 249.83 میلیون بشکه نفت خام از ایران خریده که 8.6 درصد کل ظرفیت پذیرش آن را تشکیل می‌دهد.

این خبر در شرایطی منتشر شد که رویترز قبلاً گزارش داده بود سینوپک و یک پالایشگاه بزرگ دیگر چین، سی‌ان‌پی‌سی، قصد دارند ثبت سفارش‌های نفتی خود را در ماه نوامبر لغو کنند.

نفتکشهای شرکت ملی نفتکش ایران در حال انتقال نفت به محل‌های ذخیره در چین هستند تا بعدها آن را به مشتریان محلی بفروشند یا ذخیره کنند.

سی‌ان‌پی‌سی و سینوپک میلیاردها دلار در میادین نفتی ایرانی یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه گذاری کرده‌اند.

سی‌ان‌پی‌سی تصمیم دارد کل سهام فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی را به‌عهده بگیرد چون شرکت فرانسوی سهامدار آن در ماه اوت پروژه را ترک کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر