بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار:

ماشین کافی برای حمل عذای دام وجود ندارد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در خصوص مشکل رساندن دان به مرغداری‌ها گفت: در بندرگاه‌ها بار بسیار زیاد است اما ماشین کافی برای حمل بار تا مراکز تولید وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۲۶۷۳

به گزارش بورس‌نیوز، ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در خصوص مشکل رساندن دان به مرغداری‌ها اظهار کرد: در بندرگاه‌ها بار بسیار زیاد است اما ماشین کافی برای حمل بار تا مراکز تولید وجود ندارد.

وی افزود: پشتیبانی امور دام سعی در جبران این مشکل داشته و تاجایی که توان داشته به ما دان رسانده اما خود این ارگان هم نتوانسته بار خود را ترخیص کند.

نبی‌پور گفت: انبارهای بندر پر است اما دان به دست مرغدار نمی‌رسد. حواله‌ها را بندر به ما و پشتیبانی امور دام می‌دهد اما کافی نیست و ما مجبور هستیم برای سیر کردن مرغ‌ها غذای دام را از همدیگر قرض کنیم. با این وضع مرغ‌ها گرسنه می‌مانند و تلف خواهند شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در رابطه با مداخله دولت در حل این معضل خاطرنشان کرد: دولت باید در این زمینه مداخله کند و مشکل کرایه حمل‌ونقل کامیون‌دارها را حل کند. در حال حاضر دولت کامیون‌دارها و مرغداران را روبه‌روی هم قرار داده است.

وی با اشاره به تعیین نرخ حمل‌ونقل تصریح کرد: کامیون‌دارها با وزارت راه در خصوص محاسبه هر کیلومتر به توافق رسیده بودند و رئیس‌جمهور هم پذیرفته بود اما دولت هنوز این نرخ را اعلام نکرده است. پشتیبانی امور دام هم به این دلیل که ارگان دولتی محسوب می‌شود و نمی‌تواند پشت بارنامه بدهد.

نبی‌پور در ادامه گفت: خوراک دام به میزان بسیار اندکی به صورت ریلی ارسال می‌شود اما آنقدر نیست که مشکلی را حل کند در ضمن بیشتر انبارهای پشتیبانی و شرکت‌ها ریلی نیست و نمی‌توان از این طریق دان را به مرغداران رساند.

وی افزود: تنها استان‌هایی مانند خراسان، مرکزی و کرج به میزان قطره‌چکانی از طریق ریل، دان و خوراک دریافت می‌کنند. بیشتر تحریم‌های ما داخلی است و ما خودمان هم به هم رحم نمی‌کنیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در خصوص قیمت تخم‌مرغ اذعان کرد: تخم‌مرغ در حال حاضر هرکیلو 7500 تومان است و هرشانه تخم‌مرغ به حدود 16 هزار تومان می‌رسد. قیمت هر عدد تخم‌مرغ هم حدود 700 تومان است.

وی تاکید کرد: قیمت‌ها آنقدر بالا رفته است که تولید صرف نمی‌کند و قیمت تمام ‌شده آن بسیار بالا رفته است. قیمت حمل هر کیلو تخم‌مرغ حدود 630 تومان شده و با ادامه این وضعیت تولید به صرفه نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر