بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
‎ ‎مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز‎:‎

شرکت‌های رتبه‌بندی، راه تأمین مالی را هموار می‌کنند‎ ‎

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر چالش‌های اصلی انتشار اوراق و تأمین مالی را تشریح کرد‎.‎
کد خبر : ۱۸۲۷۵۳

سید حسین میری در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز، با تأکید بر اینکه تأمین مالی و انتشار اوراق برای بنگاه‌های اقتصادی از چالش‌های اساسی پیش روی شرکت‌ها محسوب می‌شود، گفت: اگرچه پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار تهران، سهم بازار سرمایه از تأمین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی افزایش یافت اما؛ همچنان در این راه چالش‌هایی وجود دارد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مزایای تأمین مالی از بازار سرمایه در مقابل بازار پول، توان پرداخت اصل بدهی در سررسید اوراق و امکان تأمین مالی مبالغ بیشتر در این بازار است.

میری گفت: متأسفانه در مقابل این مزیت مهم و قابل‌توجه، دو چالش اساسی در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد که بااهمیت هستند. بالا بودن نرخ مؤثر تأمین مالی در بازار سرمایه یکی از این موانع محسوب می‌شود، چراکه در طی چند سال اخیر این نرخ با رشد قابل‌توجهی مواجه شده است.

وی تأکید کرد: از سویی دیگر، با توجه به لزوم وجود رکن ضامن در فرایند انتشار اوراق بهادار، این مهم  نیز به یکی دیگر از موانع پیش روی درروند تأمین مالی تبدیل‌شده است.

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر با اشاره به نقش اساسی شرکت‌های رتبه‌بندی گفت: امید است با شروع فعالیت شرکت‌های رتبه‌بندی ریسک نکول کاهش یابد و سرمایه‌گذاران با علم به رتبه اعتباری ناشران و ریسک‌های پیش روی، اقدام به سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر