بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
توسط شرکت نفتی دولتی تایوان صورت گرفت؛

ابراز امیدواری تایوان برای معاف شدن از تحریم‌های ایران

شرکت نفتی دولتی تایوان ابراز امیدواری کرده که این کشور جزو کشورهایی قرار گیرد که آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران مستثنی کرده و برایشان معافیت موقت در نظر گرفته است.
کد خبر : ۱۸۲۷۶۹
به گزارش بورس نیوز، شرکت دولتی نفت این کشور درباره مشمول شدن تایوان در زمره دریافت کنندگان معافیت آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران ابراز امیدواری کرده است.

به نوشته پایگاه «تایوان نیوز»، شرکت دولتی نفت تایوان (CPC Corporation) اعلام کرده که هنوز به این شرکت اطلاعاتی درباره اینکه مشمول کشورهای معاف‌شده از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران است، نرسیده است.

شرکت دولتی نفتی تایوانی ابراز امیدواری کرده که مشمول این معافیت از تحریم‌ها شود و انجام چنین کاری توسط آمریکا را «اقدامی مثبت» خوانده است.

در گزارش «تایوان نیوز» آمده است: «تایوان تقریبا همه نیاز گاز و نفت خود را از کشورهای خارجی وارد می‌کند».

بنا بر اعلام شرکت دولتی نفتی تایوان، سال گذشته چهار میلیون بشکه نفت از ایران وارد شده که این رقم معادل 2.86 درصد از مجموع کل واردات نفتی تایوان بوده اما در سال جاری با توجه به تحریم‌های آمریکا، این رقم به نصف کاهش خواهد یافت.

عصر روز جمعه (دیروز) مقام‌های آمریکا بازگشت تمامی تحریم‌ها علیه ایران که به موجب توافق هسته‌ای رفع شده بودند را اعلام کردند. این تحریم‌ها که از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند، بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می‌دهند و دومین بسته تحریم‌هایی هستند که بعد از خروج غیرقانونی واشنگتن از برجام علیه  ایران احیا می‌شوند.

در همین روز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های پیشتر منتشر شده درباره مستثنی شدن تعدادی از کشورها از تحریم‌های نفتی ایران  را تأیید و اعلام کرد دولت ترامپ ۸ کشور را از تحریم‌های نفتی معاف خواهد کرد.

وی بدون نام بردن از این هشت کشور گفت که این معافیت‌ها موقت خواهند بود و کشورها بایستی منابع جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند.

پیش از این، خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داده بود ژاپن، کره جنوبی، هند و چین از تحریم‌ها مستثی شده‌اند اما اشاره‌ای به ۴ کشور دیگر نکرده بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر