بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: طرح تشکیل اتاق فکر برای مشورت با بخش خصوصی در وزارت صمت را مناسب و راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصادی به ویژه صنعت برشمرد
کد خبر : ۱۸۲۷۸۱

به گزارش بورس‌نیوز، حمید حسینی طرح تشکیل اتاق فکر برای مشورت با بخش خصوصی در وزارت صمت را مناسب و راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصادی به ویژه صنعت برشمرد و اضافه کرد: قطعا در این شرایط لازم است به اقتضای شرایط کشور برنامه‌سازی و تصمیم‌گیری شود و جای این اتاق فکر در کشور با توجه به این شرایط بسیار خالی است.

حسینی با اشاره به اینکه همه بخش‌های کشور باید اتاق فکری به این شکل داشته باشند تاکید کرد: در این صورت با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی قطعا اشتباهات کاهش یافته و علاوه بر این، این همکاری‌ها می‌تواند اعتمادسازی کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در همین مورد توضیح داد: اگر مشکلات بخش خصوصی طی این جلسات هم‌اندیشی حل شود بسیاری از مسائل موجود در کشور رفع خواهد شد.

وی در توضیح این موضوع اضافه کرد: برای مثال با حل مسائل صادراتی می‌توان بسیاری از نیازهای کشور را از محل صادرات تامین کرده و در حل مشکلات مواد اولیه نیز به همین منوال خواهد بود. بنابراین این همفکری و جاری شدن یک خون تازه در وزارت صمت از این طریق به مدیریت درست این حوزه کمک خواهد کرد.

حسینی در رابطه با اعمال تحریم‌های حوزه حمل‌ونقل و تشدید تحریم‌های نفتی گفت: ناوگان کشتی رانی کشور تا حدی بزرگ است که اعمال این تحریم‌ها تهدید جدی برای سیستم حمل‌ونقل دریایی ایران محسوب نشده و همچنین شرکت نفتکش ایران نیز از بزرگ ترین شرکت‌های نفتکش دنیاست و بنابراین توانایی حل مشکلات بعد از اعمال تحریم‌ها ازلحاظ حمل‌ونقل و بیمه را خواهد داشت.

وی ضمن بیان این نکته تحریم‌ها را در حوز مواد غذایی و دارو غیرعملی دانست و توضیح داد: علاوه بر این در زمینه تحریم‌های نفتی نیز . کشورهایی مثل هند، چین، ترکیه و کشورهای دیگری اعلام کردند که نمی‌توانند خرید نفت ایران را متوقف کنند و برخی کشورهای دیگر مثل کره جنوبی و ژاپن نیز قصد دارند که مجوز همکاری‌های نفتی با ایران را بگیرند و اگر این اتفاقات مثبت باشد روند امیدوارکننده‌ای خواهد بود. با تمام این شرایط و با توجه به تهدیدات آمریکا امید داریم با سربلندی این شرایط را پشت سر گذاشته و با مدیریت صحیح حتی در صورت اعمال و تشدید تحریم‌ها از میزان ضرر آنها کم کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر