بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
تحریم‌ها در کنار رکود اقتصادی شرکت‌های بسیاری را به فاز نزولی وارد کرد، اما در این میان برخی از محدودیت‌های به وجود آمده در جهت ارتقای خود استفاده کردند. «بکام» در حال حاضر 10 طرح در دست اجرا دارد تا خود را به کانال صعود برساند.
کد خبر : ۱۸۲۸۲۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، کارخانجات توليدي شهيد قندي در تلاش برای بهبود اوضاع خود است. اولین سکانس از سریال تغییرات را می توان در درآمد فروش تماشا کرد.

جریان تغییر در کابل های رنگی / شیرین کامی «بکام» در آینده ای نزدیک

روند فروش تا سال 94 نزولی بوده و از مبلغ 1625 میلیارد ريال در سال 91 به 1156 میلیارد ريال رسید. اما در دوره های اخیر وارد کانال صعودی شده و به محدوده سال های 91 رسیده است. 

انتظار می رود در پایان سال جاری 1608 میلیارد ريال درآمد فروش حاصل آید تا روند رو به رشد قطع نشود. البته از آن‎جا که فروش از طریق مناقصات انجام می شود و در مناقصات قیمت رقابتی و غیر قابل پیش بینی است، تقریبا غیر پیش بینی است.

بررسی ها نشان می دهد که نرخ های فروش افزایش یافتهاند و همین عاملی شده تا امیدها به درآمدهای بالا شکل بگیرد.

جریان تغییر در کابل های رنگی / شیرین کامی «بکام» در آینده ای نزدیک

نکته مثبت دیگر، صادرات محصولات در کوران تحریم ها و ناملایمات اقتصادی است. «بکام» در چنین شرایطی توانسته در 6 ماهه نخست سال 97 بیش از 29 میلیارد ريال درآمد صادرات دست یابد. این رقم در 12 ماهه سال 96 بیش از 180 میلیارد ريال بود.

هزینه های مالی به خورنده سود «بکام» تبدیل شده و درآمدهای شرکت را نشانه رفته است. از همین رو، تسویه تسهیلات بانکی با نرخ بالا در دستور کار قرار گرفته است. همچنین علاوه بر تغییر سیاستهای فروش محصولات، مزایده دارایی های مازاد و موجودی راکد انبار جهت تامین نقدینگی برای خرید مواد اولیه و تسویه تسهیلات بانکی جزو برنامه های اصلی شرکت به شمار می رود که می تواند صورت های مالی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

«بکام» نزدیک به 500 میلیارد ريال مطالبات سنواتی دارد که بخش عمده آن برای شرکت مخابرات و بخش دیگر آن از سازمان‌های دولتی است که وصول آن کمک شایانی به سرمایه در گردش می کند.

لازم به ذکر است که نصب و راه اندازی ماشین آلات تولید کابل نوری به عنوان محصولی جدید در جریان است که می تواند بازارهای جدیدی را به روی این شرکت باز کند.

برای جلوگیری از اثرات تحریم بر هزینه تامین مواد اولیه، با شرکای تجاری متعددی مذاکره صورت گرفته و منابع جایگزین بررسی شده تا بعد از تحریم ها، همکاری ها ادامه داشته باشد.

در مجموع، با توجه به اقدامات در جریان، می تواند برای سال جاری و به خصوص سال های آتی، وضعیت به مراتب بهتری را برای «بکام» متصور شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهار کرد:

تعیین تکلیف بانک‌ها و تسهیل گیرندگان در بودجه 98

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت:

استان هرمزگان در ثبت انبارها رتبه هشتم را داراست

ارسال نظر