بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
تحریم ایران بزرگترین اختلال در بازار نفت را به وجود می‌آورد. بلومبرگ در گزارشی به تحلیل بازار نفت در آستانه اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران پرداخته است.
کد خبر : ۱۸۲۸۳۲
به گزارش بورس‌نیوز، تحریم ایران بزرگترین اختلال در بازار نفت را به وجود می‌آورد. بلومبرگ در گزارشی به تحلیل بازار نفت در آستانه اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران پرداخته است.

طبق این گزارش، نیمه شب یکشنبه، یک تقسیم‌بندی در جهان نفت رخ داد. هرکسی یک تانکر نفت از ایران خریداری کند، با خشم دولت ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

در حالی که ایالات متحده با دادن معافیت به برخی کشور به آنها اجازه داده است از ایران، سومین تولیدکننده نفت خاورمیانه خرید کنند، اما صادرات رو به کاهش است. از زمانی که ترامپ اعلام کرد که تحریم‌ها را برمی گرداند، صادرات نفت 37 درصد کاهش یافته است. از 5 نوامبر که تحریم‌ها اعمال میشود، بزرگترین اختلال در عرضه نفت از زمانی که لیبی در ابتدای دهه گذشته دچارجنگ داخلی شد، ایجاد خواهد شد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی به بلومبرگ گفت: صادرات نفت ایران به سرعت در حال کاهش است و شاید در هفته آینده بیشتر هم شود.

مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا، روز جمعه اعلام کرد: ایالات متحده معافیت‌های جزیی به هشت کشور می‌دهد، در صورتی که هرگونه خرید از ایران را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

اما در نهایت امریکا به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران است. حالا برای پر کردن شکاف عرضه ایران، حتی تولیدکنندگان بزرگ نفت مانند عربستان در تلاشند.

*کدام رییس‌جمهوری تحریم‌های سخت‌تری اعمال می‌کند؟

تحلیلگران بر این باورند که رویکرد ترامپ در تحریم‌ها تاثیر بیشتری از تحریم‌های اوباما دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در گفت و گو با بورس نیوز پیش بینی کرد:

کاهش 700 هزار بشکه‌ای صادرات نفت تا پایان سال‌

رئیس مجلس شورای اسلامی:

رویکرد کشور به سمت تولید داخلی

ارسال نظر