بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیر خام در دامداری‌ها افزایش ندارد و میانگین قیمت هر لیتر شیرخام ۲ هزار تومان است.
کد خبر : ۱۸۲۸۳۷

به گزارش بورس‌نیوز، محمود حجتی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بخش تولید و تأمین شیرخام مسئول است، افزود: قیمت شیر خام در دامداری‌ها افزایش ندارد و میانگین قیمت هر لیتر شیرخام ۲ هزار تومان است و در برخی دامداری‌ها از ۱۹۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان هم خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در افزایش قیمت لبنیات در بازار اتفاق افتاده تحت پوشش قیمت بسته‌بندی و مواد اولیه است که این مسائل در ستاد در دست بررسی است تا هزینه‌های اضافی که به تولیدکنندگان تحمیل شده برآورد شود تا اجحافی صورت نگیرد.

حجتی درخصوص اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: به علت مشکلاتی که در شورا و دبیرخانه شورای اقتصاد بود بررسی و تصویب قیمت خرید تضمینی محصولات به ویژه گندم به تأخیر افتاد و از آنجا که مدیریت شورا آقای جهانگیری است موضوع را با وی مکاتبه کردم.

وی افزود: به نظر من تصویب و اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات باید قبل از آغاز فصل کشت تصویب و اعلام می‌شد و اکنون اعلام قیمت‌ها دیر شده است.

وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی افزود: در این زمینه مشکلی نداریم و راهکارهای تأمین مایحتاج بررسی شده است؛ بخش عمده‌ای از نیازها از تولیدات داخل تأمین می‌شود و راهکارهایی نیز ارائه شده است تا در صورت بروز مشکل بتوانیم به صورت غیرمستقیم تأمین کنیم.

شناخت ظرفیت‌ها و خودباوری راهکار عبور از تحریم‌های ظالمانه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌ها و امکانات فراوانی در کشور وجود دارد که با اتکا به این ظرفیت‌ها و باورداشتن به توانایی‌های خود از شرایط گذرای تحریم‌های ظالمانه با موفقیت عبور خواهیم کرد.

 حجتی همچنین با اشاره به این که در دوران‌های دفاع مقدس و پس از آن، همواره تحریم‌های ظالمانه وجود داشته است، اظهار کرد:در حال حاضر،زیرساخت‌ها،ظرفیت‌ها و توانمندهای فراوانی در کشور وجود دارد که در گذشته نبود ولی ما با خودباوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توانستیم از شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی با سربلندی عبور کنیم.

وی، القای روحیه ناکارآمدی در مدیران و همچنین ترویج فضای یاس و ناامیدی در مردم را از روش‌های جنگ روانی بدخواهان عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌ها و امکانات امروز کشور به ویژه در بخش کشاورزی با گذشته قابل مقایسه نیست به طوری که ما در حال حاضر ۴۰ میلیارد دلار درآمد ارزی از صادرات غیرنفتی داریم و با اتکا به توانمندی‌های کشور، این بار نیز با موفقیت از شرایط تحریم‌های ظالمانه عبور خواهیم کرد.

حجتی گفت:بحمدالله کشور برای سومین سال پیاپی از واردات گندم بی‌نیاز است و نان سفره‌های مردم از گندم تولید داخلی تامین می‌شود و درحال حاضر ذخایر کالاهای اساسی به ویژه گندم در استان‌های مختلف کشور وضعیت و پراکنش مطلوبی دارد.

حجتی بر لزوم ارتقای شیوه‌های اجرایی طرح‌ها تاکید کرد و گفت: روش‌هایی را باید بکار ببریم تا از منابع و امکانات در اختیار، بتوانیم بیشترین خدمت رسانی را برای مردم انجام دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ارائه فهرست کالاهایی که نیاز به ثبت سفارش ندارند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور؛

قیمت جدید شیرخام تصویب شد

بر اساس گزارش بانک مرکزی؛

روغن نباتی ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی:

قاچاق دام زنده علت گرانی‌هاست

ارسال نظر