بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کارشناس صنعت قطعه‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

«رنو» بر سر دوربرگردان / پرداخت بدهی به شرط تسویه خودروسازان

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: رنو از ایران‌ نرفته و دفتر این شرکت در ایران نیز هنوز دایر است.
کد خبر : ۱۸۲۸۷۶
به گزارش بورس نیوز، درست دو سال گذشت از آن روزی که «رنو» به ایدرو آمد و یک قرارداد ایجاد شرکت مشترک با طرف ایرانی را امضا کرد؛ مقرر بود 40درصد سهام‌ این شرکت متعلق به ایدرو و 60درصد آن متعلق به رنو باشد تا از این پس ایدرو سایت خودروسازی بن‌رو را در مقابل انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری این شرکت قرار دهد.

حال پس از دو سال شندیه شده که «رنو» به رغم آنکه اعلام کرده بود با وجود تحریم‌ها در بازار ایران ‌می‌ماند، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده اگرچه برخی این اقدام این شرکت را ناشی از برخی کارشکنی‌های داخلی ‌می‌دانند.

محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار این اتاق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با اشاره به اینکه باد تحریم‌ها به تابلوی رنو هم نوازش کرده، گفت: این شرکت خودروسازی بخاطر اعمال تحریم‌ها علیه ایران فعالیت‌های خود را در متوقف کرد.
وی ادامه داد: طبق شندیده‌ها رنو نیروی کاری را تعدیل نکرده و منتظر حل‌وفصل تحریم‌ها از سوی اتحادیه‌ اروپا بوده تا بتوانند کار خود را در ایران از سر بگیرند.

رئیس‌ کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران تاکید کرد: اکنون‌ خودروسازان‌ می‌توانند طبق‌ قراردادی که رنو با‌ قطعه‌سازان ایرانی منعقد کرده، به طور مستقیم با‌ قطعه‌سازان داخلی‌ همکاری کنند؛ یعنی‌ اگر شرکت ‌به هر میزانی که به این خودروساز قطعهمی‌فروختند از این پس می‌توانند خودروساز داخلی را منتفع کنند.

‌نجفی‌منش درباره مطالبات معوقی که با خروج خودروسازان برجامی تلمبار می‌شود نیز توضیح داد: یک سری از قطعه‌سازان مطالباتی از رنو دارند و متقابلاً رنو پارس نیز مطالباتی از خودروسازان دارد؛ اما مطالبات رنو پارس از خودروسازان داخلی، سه برابر‌ بدهی‌ این خودروساز‌ به‌ قطعه‌سازان ایرانی است. رنو پارس اعلام کرده است که‌ به محض اینکه مطالبات خود را دریافت کند، بدهی‌ خود به قطعه‌سازان را خواهد پرداخت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر