بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کارخانجات دارو پخش نیز همانند برخی از شرکت‌های دیگر گروه دارویی موفق به ثبت تعدیل مثبت سودآوری خود در شش ماهه نخست سال جاری گردید.
کد خبر : ۱۸۲۸۹۲

به گزارش بورسنیوز، کارخانجات دارو پخش نیز همانند برخی از شرکت‌های دیگر گروه دارویی موفق به ثبت تعدیل مثبت سودآوری خود در شش ماهه نخست سال جاری گردید. بخش عمده‌ای از افزایش درآمدهای (در حدود 7 میلیارد تومان) این شرکت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش نرخ‌های فروش شرکت علی رغم کاهش در حدود 25 درصدی مقادیر فروش می‌باشد.

شناسایی بیش از 1968 میلیارد ریال درآمدهای حاصل از فروش انواع قرص، سرم، شربت، آمپول و ...، در حالی رشدی 3 درصدی نسبت به شش ماهه سال قبل را نشان می‌دهد که مقادیر فروش این محصولات افتی 25 درصدی را ثبت کرده است.

از طرفی علی رغم کاهش مقادیر تولید و فروخته شده شرکت در این مدت شاهد رشد بهای تمام‌شده خرید مواد اولیه به ویژه از مواد خریداری شده از کشور چین می‌باشیم. همچنین تغییر جالب توجه بهای تمام‌شده این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از 100 میلیارد ریالی عجیب سایر مواد اولیه نسبت به مدت مشابه سال پیش می‌باشد.

47 میلیارد ریال سود شناسایی شده از محل فروش دارایی‌های ثابت نیز بخش تاثیرگذاری در تعدیل مثبت این نماد می‌باشد که متاسفانه هیچ توضیحی در خصوص شناسایی این درآمد غیر عملیاتی در صورت‌های مالی نمی‌باشد.

تعدیل مثبت
اشتراک گذاری :
ارسال نظر