بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

وزارت نفت نگران کاهش قدرت چانه زنی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در هر بازاری اگر تعداد عرضه کنندگان زیاد شود قدرت چانه زنی خریداران نیز افزایش می یابد بنابراین به تبع عرضه نفت در بورس انرژی شاید وزرات نفت موانعی در راستای کاهش قدرت چانه زنی خود توسط مصرف کنندگان ایجاد کند.
کد خبر : ۱۸۲۹۱۵

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در خصوص عرضه درباره تاثیر عرضه نفت در بورس انرژی بر کاهش آسیب های ناشی از تحریم های نفتی به بورس نیوز گفت: اینکه بازار سرمایه کشور پتانسیل معامله کالاهای استراتژیک از جمله نفت را دارد یک امر مثبت محسوب می شود.

وی افزود: مسئولین برای ورود نفت به بورس انرژی اقدامات زیادی را انجام داده اند به همین دلیل نباید این دستاورد بزرگ را کوچک جلوه دهیم.

مهرآور با بیان اینکه به تبع عرضه نفت در بورس انرژی قیمت و معاملات این محصول به طور شفاف تعیین و انجام می شوند، افزود: دراین بازار افراد حقیقی و حقوقی می توانند طلای سیاه را مورد معامله قرار داده و یا حتی آن را به دیگر کشورها صادر کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه عرضه نفت در بورس انرژی راهکاری برای خنثی کردن اثرات ناشی از تحریم ها است، گفت: عرضه طلای سیاه در این بازار ابزاری برای بازگشت منافع حاصل از صادرات و تولید نفت به کشور نیز محسوب می شود.

مهرآورخاطرنشان کرد: با اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران دولت مورد بی مهری قرار گرفته اما اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش خصوصی می توانند از طریق بورس انرژی صادرات نفت را انجام دهند و در مقابل کالا یا پول را وارد ایران کنند.

وی با بیان اینکه عرضه نفت در بورس انرژی مراحل اولیه خودرا طی می کنند و شاید فعلا سازوکارهای مناسبی برای این کار فراهم نباشد، گفت: در هر بازاری اگر تعداد عرضه کنندگان زیاد شود قدرت چانه زنی خریداران افزایش می یابد بنابراین شاید وزرات نفت موانعی در راستای کاهش قدرت چانه زنی خود توسط مصرف کنندگان ایجاد کند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکت نفت به خریداران سنتی خود اجازه خرید این محصول از طریق بورس انرژی را نداده است، گفت: شاید این تصمیم با هدف تسهیل شرایط برای ورود خریداران جدید اخذ شده اما به زودی موانع و مشکلات موجود در این زمینه نیز برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در راستای حمایت از فرهنگ و توسعه بانکداری الکترونیک؛

برگزاری هشتمین همایش نظام‌های پرداخت با حمایت بانک سامان

بانک سامان، خدمات شعبه‌ای را تلفنی می‌دهد؛

ارائه خدمات جدید بانک سامان

ارسال نظر