بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۶
80 درصد از بودجه فروش شركت را متانول تشكيل مي دهد كه پتروشيمي فن آوران اين محصول را عمدتاً به صورت صادراتي و با قيمت هاي جهاني به فروش مي رساند
کد خبر : ۱۸۲۹۲

شركت پتروشيمي فن آوران فعاليت خود ر ا در سال 1377 آغاز نمود و سهام اين شركت در سال 1386 در سازمان بورس اوراق بهادار پذيرفت شد. اين شركت در زمينه احداث ، راه اندازي و بهره برداري كارخانجات صنعتي به منظور توليد، بازار يابي ، فروش و صادرات محصولات پتروشيمي و تبديل كليه مواد پتروشيمي مشغول به فعاليت مي باشد .

به گزارش بورس نيوز ؛ شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي و شركت ملي صنايع پتروشيمي از سهامداران عمده اين شركت مي باشند . سهام اين شركت در يك ماه گذشته بواسطه بحران مالي و كاهش قيمت نفت 2.51 درصد كاهش قيمت را تجربه كرده است اما علي رغم اين موضوع به لطف افزايش قيمتي كه نفت و محصولات پتروشيمي در ابتداي سال تجربه كرده اند اين شركت اعلام نموده است كه 92 درصد از EPS اعلام شده خود را براي سال مالي جاري در 9 ماه ابتدايي پوشش داده است .

اين در حالي است كه سود سال مالي جاري اين شركت نسبت به سال مالي گذشته 6 درصد كاهش نشان مي دهد .

به گزارش بورس نيوز ؛80 درصد از بودجه فروش شركت را متانول تشكيل مي دهد كه پتروشيمي فن آوران اين محصول را عمدتاً به صورت صادراتي و با قيمت هاي جهاني به فروش مي رساند .
 
پتروشيمي فن آوران در سال جاري پيش بيني تناژ توليد خود را از 644 هزار تن در سال 1386 به 870 هزار تن در سال 87 افزايش داده است و قيمت فروش خود را براي 3 ماه پاياني 219 دلار اعلام كرده است كه نسبت به ميانگين فروش 9 ماه ابتدايي 39 درصد كاهش نشان مي دهد .
 
به گزارش بورس نيوز ؛ به اعتقاد كارشناسان اگر رشد بهاي تمام شده توليد را براي سال آينده 10 درصد و هزينه گاز مصرفي را 700 ريال در نظر بگيريم و همچنين با فرض كاهش 20 درصدي هزينه هاي حمل و نقل، سود هر سهم اين شركت براي سال مالي آينده به 582 ريال مي رسد .
 
بايد توجه داشت كه هزينه هاي حمل و نقل و نرخ حاملهاي انرژي اثر مستقيم بر سود آوري اين شركت دارد لذا با فرض تحقق پيش فرض ها اگر  پی بر ای  را براي اين شركت 4 قائل شويم و با توجه به تقسيم 1200 ريالي سود نقدي ارزش بنيادي سهم بر اساس مدل پی بر ای  به 3500 ريال بالغ مي گردد .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر