وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد:
آمریکا یک ایرانی دیگر را به نقض تحریمها متهم کرد
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک شهروند ایرانی به تلاش برای نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران و صادرات کالا و فن آوری های ممنوعه به جمهوری اسلامی اعتراف کرده است.
به گزارش بورس نیوز، وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آقای "آرش سپهری" شهروند 38 ساله ایرانی به اتهامات خود مبنی بر نقش داشتن در صادرات کالاها و فن آوری های ممنوعه به ایران اذعان کرده است.طبق قوانین آمریکا، سپهری قوانین وزارت بازرگانی آمریکا و همچنین تحریم های اعمالی علیه جمهوری اسلامی ایران را نقض کرده است.
طبق مدارک دادگاه، وی یکی از کارمندان و عضو هیات مدیره شرکت تجهیز صنعت شایان بوده است که در ماه می سال 2011 به اتهام تلاش برای تامین قطعات صنعت هسته ای ایران در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفته بود.
وی متهم به انتقال کالاهای گوناگونی از قبیل تجهیزات سونار با کیفیت بالا، بوردهای الکترونیکی ذخیره اطلاعات، لپ تاپ، و دیگر قطعات از آمریکا به ایران شده است.
جرایم ادعا شده توسط آمریکا می تواند تا پنج سال زندانی برای وی در پی اشته باشد.
آمریکا هر از چند گاهی افراد و شرکت های ایرانی را به جرم نقض قوانین تحریمی محاکمه کرده و یا در لیست سیاه قرار می دهد.
گزارش خطا
0 پسندیدم
اخبار مرتبط
با هدف مقابله با تحریمهای آمریکا علیه ایران؛
اروپا به دنبال بهانهای برای به زیر کشیدن دلار
ایجاد سیستم مالی جداگانه با عنوان سوئیفت روسی؛
سازوکار روسها برای مقابله با تحریمهای آمریکا
ضرورت استفاده از تمام ظرفیتها برای مقابله با تحریمها
ناکامی آمریکا در اعمال فشار ناشی از تحریم به ایران
نماینده سابق ایران در ایکائو:
مشکل ایرلاینهای ایرانی در ترکیه با مذاکرات حقوقی حل میشود با هدف مقابله با تحریمهای آمریکا علیه ایران؛
اروپا به دنبال بهانهای برای به زیر کشیدن دلار
ایجاد سیستم مالی جداگانه با عنوان سوئیفت روسی؛
سازوکار روسها برای مقابله با تحریمهای آمریکا
ضرورت استفاده از تمام ظرفیتها برای مقابله با تحریمها
ناکامی آمریکا در اعمال فشار ناشی از تحریم به ایران
نماینده سابق ایران در ایکائو:
مشکل ایرلاینهای ایرانی در ترکیه با مذاکرات حقوقی حل میشود ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه