بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
متأسفانه در شرایط کنونی روند گسترش بازار املاک از برنامه‌های توسعه‌ای مجلس و استراتژی‌های دولت عقب افتاده است.
کد خبر : ۱۸۳۰۵۳

به گزارش بورس‌نیوز، سیدحسین افضلی با اشاره به آثار مثبت عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک و مستقلات، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی روند گسترش بازار املاک از برنامه‌های توسعه‌ای مجلس و استراتژی‌های دولت عقب افتاده است.

عقب ماندن کشور در تولید سالانه 500 هزار واحد ساختمانی

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که در سال حدود 700 هزار واحد مسکن در کشور تولید شود، اما امروز بر اساس آمارها سالانه حدود 200 هزار واحد ساخته می‌شود

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که در سال حدود 700 هزار واحد مسکن در کشور تولید شود، اما امروز بر اساس آمارها سالانه حدود 200 هزار واحد ساخته می‌شود.

وی گفت: مابه‌التفاوت این میزان واحد ساختمانی، در سال‌های گذشته انباشت شده و حال امروز به صورت تصاعدی آثار منفی خود را نشان می‌دهد. از طرف دیگر شرایط اقتصادی کشور باعث بروز آثار منفی در حوزه مسکن شده و قطعا با این شرایط به شرایط قابل قبول و مثبت دست نخواهیم یافت.

باید میان دلالان و مشاوران حرفه ای تفاوت قائل شد/انتقال تجربیات با عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک

افضلی ادامه داد: عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک و مستقلات مزایای بسیاری دارد، که استفاده از تجربیات دیگر کشورها در حوزه توسعه بازار مسکن یکی از آثار مثبت آن است، یکی دیگر از فواید آن، ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای برای مشاوران املاک است، زیرا باید میان دلالان و مشاوران حرفه‌ای تفاوت قائل شد.

فدراسیون بین‌المللی املاک و مستقلات مرجع اصلی در مدیریت املاک است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: فدراسیون بین‌المللی املاک و مستقلات مرجع اصلی و قانونی در بحث مدیریت املاک است، که نوسازی ساختمان‌ها، خرید و فروش ملک و اجاره مجموعه‌های ساختمانی بخشی از آثار مثبت آن است.

جذب سرمایه‌های خارجی مهم ترین تأثیر عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک

وی جذب سرمایه‌های خارجی در حوزه بازار املاک را مهم‌ترین تأثیر عضویت ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک و مستقلات دانست و گفت: بازار مسکن برای توسعه و شکوفایی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، از این رو در گام نخست دولت باید نقدینگی جامعه را به سمت تولید مسکن سوق دهد و از طرفی با تعاملات بین‌المللی، مسیر را برای ورود سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: پیوستن ایران در فدراسیون بین‌المللی املاک نقش موثری در کاهش دلال‌بازی و سوداگری‌های بازار مسکن خواهد داشت و این مسئله با توجه به آموزش‌های ارائه شده می‌تواند به ثبات بازار مسکن کمک شایانی کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر