بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افت سهام سوغاتی تجارت چمدانی ارز

به دلیل قطع شدن سوئیفت پتروشیمی‌ها نمی‌توانند وجوه حاصل از صادرات را وارد کشور کنند بنابراین به تجارت ارز فیزیکی چمدانی روی آورده‌اند که این امر درمورد حجم پول زیاد امکان‌پذیر نخواهد بود لذا باید تمهیدات دیگری بیندیشیند.
کد خبر : ۱۸۳۱۰۱

حسین ایزدی مدیرعامل کارگزاری اطمینان سهام به بورس‌نیوز درباره روند نزولی شاخص طی هفته جاری گفت: با قطع شدن سوئیفت پتروشیمی‌ها نمی‌توانند وجوه حاصل از صادرات را وارد کشور کنند بنابراین به تجارت ارز فیزیکی چمدانی روی آورده‌اند که این امر درمورد حجم پول زیاد امکان‌پذیر نخواهد بود لذا برای رفع این مشکل باید تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات پتروشیمی با کشتی انجام می‌شود، افزود: اما سازمان کشتیرانی و بیمه محصولات آن که عمدتا شیمیایی هستند نیز مورد تحریم واقع شده‌اند؛ میزان صادرات، تولید و سودآوری شرکت‌ها کاهش می‌یابند که به تبع آن ارزش سهام شرکت‌ها نیز روند نزولی را تجربه می‌کنند.

ایزدی در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار در روزهای آینده نیز گفت: در پی اعمال تحریم‌ها و کاهش میزان صادرات نفت بودجه سال آینده نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال آینده قیمت نفت نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: دولت برای جلوگیری از کاهش بودجه عمومی باید بودجه عمرانی خود را کاهش دهد که به تبع آن تعداد پروژه‌های عمرانی نیز کاهش می‌یابند، بورس نیز نمی‌تواند رشد کند.

ایزدی با بیان اینکه شاید با برگزاری در آمریکا و مجلس ایران مانعی برای اثرات منفی ناشی از تحریم‌ها ایجاد شود، افزود: اما فعلا باید محافظه کارانه‌تر رفتار کرد زیرا در این شرایط بورس نقطه اوج دارد اما نوسانات آن کمتر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر