بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کارشناس صنعت پتروشیمی در گفت‌‍وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه بیشتر طلای سیاه در بورس انرژی عاملی برای حذف "ب.ز.ها"

کارشناس صنعت پتروشیمی گفت: حجم عرضه نفت در بورس انرژی 700هزار بشکه تعیین شده که این میزان از عرضه نسبت به نخستین دوره کاهش یافته اما در مقابل باید حاشیه سود مناسبی برای شرکت های داخلی نیز ایجاد شود که از این طریق بابک زنجانی ها حذف شوند.
کد خبر : ۱۸۳۱۵۸

حسن مرادی کارشناس صنعت پتروشیمی به بورس نیوز گفت: هدف از عرضه نفت در بورس انرژی تقویت بخش خصوصی بوده اما دولت نیز باید منافع عمومی مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه قیمت پایه عرضه نفت در بورس انرژی باید طوری باشد که سود متعارفی برای خریداران نیز ایجاد شود.

مرادی ادامه داد: به دلیل اینکه عرضه این محصول در مراحل اولیه قرار دارد باید انگیزه ای برای خریداران ایجاد شود.

کارشناس صنعت پتروشیمی با بیان اینکه بورس انرژی بازاری شفاف است، افزود: این بازار محلی برای انجام تراکنش های اقتصادی بوده که این امر راهکاری برای دور زدن تحریم ها و تقویت بخش خصوصی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کشوری برای مراودات سیاسی و اقتصادی با ایران ابراز تمایل کند با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد، گفت: لذا می توان گفت خریداران داخلی تمایل بیشتری برای خرید نفت دارند همچنین شرکت هایی که سرمایه زیادی دارند نیز می توانند برای خرید این محصول اقدام کنند.

مرادی با بیان اینکه حجم عرضه نفت در بورس انرژی 700هزار بشکه تعیین شده است، ادامه داد: این میزان از عرضه نسبت به نخستین دوره کاهش یافته اما باید حاشیه سود مناسبی برای شرکت های داخلی ایجاد شود که از این طریق بابک زنجانی ها ایجاد نشده و مراودات اقتصادی ایران با دیگر کشورها نیز با شفافیت بیشتری انجام شوند.

کارشناس صنعت پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان کشتیرانی امکانات لازم برای حمل و نقل این حجم از محصول رو دارد، گفت: این حجم به یک باره حمل نمی شود بنابراین باید در کانترهای مختلف به مبادی خارجی وارد شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر