بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در گفت و گو با بورس نیوز ؛

عرضه نفت در بورس انرژی باید روند تکاملی خود را طی کند

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت گفت: باید صبر کنیم تا عرضه نفت در بورس انرژی روند تکاملی خود را طی کند و بورس نیز بر اساس یک رشد منطقی مراحل تکامل خود را پشت سر بگذارد.
کد خبر : ۱۸۳۱۶۷

عرضه نفت در بورس انرژی باید روند تکاملی خود را طی کند

به گزارش بورس نیوز، نفت برای دومین بار در یک ماه اخیر میهمان رینگ بین الملل بورس انرژی شد و سه خریدار نیز پیش‌پرداخت خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز و برای خرید ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام به قیمت 64 دلار و 97 سنت سفارش خود را به ثبت رساندند که به عقیده کارشناسان این امر تاثیرات مثبتی را برای افزایش میزان صادرات نفت ایران به همراه دارد.

محمد علی خطیبی نماینده اسبق ایران در اوپک و مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در خصوص عرضه دوم نفت خام در بورس انرژی و تاثیر آن بر بازار بورس نیوز گفت: در بورس قیمت ها براساس رقابت کشف می شوند به شرطی که تعداد بازیگران این رقابت محدود نباشد و حتی دیگر کشورها نیز بتوانند به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه به تبع کاهش نرخ جهانی این محصول، قیمت نفت ایران نیز با کاهش مواجه می شود، گفت: هیچ فروشنده ای نمی تواند خود را از بازار جدا کند و همه قیمت ها باید براساس بازار جهانی تعیین شوند.

خطیبی ادامه داد: قیمت بازار جهانی نیز براساس رقابت در بورس های بزرگی مانند نیویورک و لندن تعیین می شوند.

مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت افزود: قیمت جهانی نفت بعد از اعمال معافیت ها کاهش یافته بنابراین همه صادرکنندگان نیز باید قیمت خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه قیمت نفت ایران نیز در چند روز گذشته روند کاهشی را در پیش گرفته است، تصریح کرد: باید صبر کنیم تا عرضه نفت در بورس انرژی روند تکاملی خود را طی کند و بورس نیز بر اساس یک رشد منطقی مراحل تکامل خود را پشت سر بگذارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رییس کمیسیون تلفیق گفت:

عرضه 5 میلیون بشکه نفت در بورس انرژی

طی اطلاعیه ای صورت میگیرد؛

مرحله سوم فروش نفت در بورس

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

مانور مقابله با آلودگی زیست‎محیطی در تالاب هورالعظیم

ارسال نظر