بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

قطع سوییفت بی تاثیر در عملکرد بانک ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: قطع سوییفت تغییری در عملکرد بانک ها نخواهد داشت اما این امر در مبادله پولی با دیگر کشورها اختلال ایجاد می کند.
کد خبر : ۱۸۳۲۱۷

به گزارش بورس نیوز، در راستای اعمال تحریم های پولی و مالی توسط آمریکا امروز شاهد قطع سوییفت بانک ملی در کشور خواهیم بود که این امر قطعا تاثیرات زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت زیرا در تمامی مبادلات پولی ایران با دیگر کشورها محدودیت های بیشتری ایجاد خواهد شد.

در این خصوص مهدی حیدرزاده مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا به بورس نیوز گفت: پس از اعمال دور اول تحریم ها توسط آمریکا بانک های ایرانی به دلیل عدم وجود شرایط مناسب به طور کامل به سوئیفت متصل نبودند به همین دلیل پس از قطع کامل سوییفت نیز تغییر زیادی در عملکرد و سود بانک ها ایجاد نمی شود.

وی با تاکید براینکه قطع سوییفت تغییری در عملکرد بانک ها نخواهد داشت،افزود: این امر در مبادله پولی با دیگر کشورها اختلال ایجاد می کند.

حیدرزاده در جهت رفع مشکلات ناشی از قطع سوییفت در اقتصاد کشور نیز گفت: باید جهت کاهش اثرات منفی ناشی از تحریم، ارتباط مالی خود را همانند سوییفت با بانک های اروپایی ایجاد کنیم که این امر نیز به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور کلی می توان گفت که قطع شدن سوییفت تاثیر به سزایی در عملکرد بانک ها و در نهایت اقتصاد کشور ایجاد نخواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به دلیل ارتقاء سوئیچ کارت بانکی انجام شد

اطلاعیه مهم بانک ملی درباره اختلال موقت خدمات الکترونیک

در قالب سامانه «پایا» و «ساتنا» صورت می‌گیرد؛

واریز پول به حساب سایر بانک‌ها از بام بانک ملّی

در راستای همسویی با سیاست‌های کلان اقتصادی صورت گرفت؛

خود اشتغالی ۱۷ هزار جویای کار با تسهیلات بانک ملی ایران

ارسال نظر