بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در اینکه مصرف بنزین افزایش یافته، شکی نیست اما بنده با اطمینان می‌گویم، کیفیت این فرآورده طبق استانداردهای تعریف شده و یورو 4 بوده، عدد اکتان، مرکاپتان، آروماتیک و گوگرد آن مشخص است و مشکلی از این بابت نداریم.
کد خبر : ۱۸۳۳۴۶

به گزارش بورس‌نیوز،علی بختیار درباره برخی نگرانی‌ها درخصوص کاهش کیفیت بنزین برای تولید کمی آن اظهار کرد: در اینکه مصرف بنزین افزایش یافته، شکی نیست اما بنده با اطمینان می‌گویم، کیفیت این فرآورده طبق استانداردهای تعریف شده و یورو 4 بوده، عدد اکتان، مرکاپتان، آروماتیک و گوگرد آن مشخص است و مشکلی از این بابت نداریم.

وی درباره احتمال تاثیرگذاری تحریم بر روند تولید بنزین گفت: ما در دوره قبل تحریم واردکننده بنزین بودیم اما امروز نیازی به واردات نداریم و صادرکننده هم هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره احتمال استفاده از پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین تصریح کرد: اکنون دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده، فاز سوم هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، بنابراین نیازی به تولید از پتروشیمی نخواهیم داشت.

بختیار یادآور شد: ما حتی در حال حاضر دنبال ارتقای بنزین از یورو 4 به یورو 5 هم هستیم. خیلی از کاتالیست‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی هم به واردات نداریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر