بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
میزان آسیب‌پذیری بالای دستگاه‌های خودپرداز؛

خودپردازهای بانکی در برابر هکرها چقدر آسیب‌پذیرند

گزارش‌های منتشر شده از یک موسسه تحقیقاتی حاکی از آن است که بیشتر دستگاه‌های خودپرداز بانکی (ATMs) در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها آسیب پذیرند.
کد خبر : ۱۸۳۵۲۷
به گزارش بورس نیوز، بارها اخبار زیادی مبنی بر حملات سایبری گسترده به دستگاههای خودپرداز نصب شده در بانکهای مختلف در جهان منتشر شده است که همگی نشان از میزان آسیب پذیری بالای دستگاههای مذکور دارد و به بانک های مربوطه نیز این هشدار را می دهد که باید با نصب و طراحی به روزرسانی های نرم افزاری و سخت افزاری جدید ، امنیت سایبری آنها را افزایش داده و جلوی دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری را بگیرند.

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در موسسه پازیتیو تکنولوژی که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که هکرها با آسیب پذیری و ضعف‌های امنیتی موجود در دستگاههای خودپرداز بانکی قادر خواهند بود اطلاعات مشتریان بانکی و کاربران نظیر اطلاعات درج شده بر روی کارت بانکی، هویت و میزان حساب آنها را به سرقت ببرند. در این گزارش آنها مدعی شده اند که بیش از ۸۰ درصد از دستگاههای خودپرداز بانکی در جهان با نواقص امنیتی و آسیب پذیری‌های جدی روبرو هستند.

بر اساس گزارشی که در اسپوتنیک آمده است، آنها در ادامه گزارش خود همچنین خاطرنشان کرده‌اند که پروتکل و اقدامات امنیتی به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران و مشتریان بانکی کافی نیست و از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری جلوگیری نمی‌کند بنابراین باید متخصصان امنیتی به فکر چاره‌ای برای حل مشکلات مربوطه باشند.

چندی پیش بود که اخبار متعددی در مورد همین مساله در فضای مجازی و رسانه های جهان منتشر شد که نشان می داد مجرمان با بهره‌گیری از روش‌های متعدد و نوینی همچون نصب و تعبیه دوربین‌های با سایز و اندازه کوچک، دستکاری در دستگاه‌های خودپرداز بانکی، هک سیستم امنیتی آن‌ها و تعبیه یک اسکنر در قسمت قرار گذاشتن کارت بانکی و تهیه یک نسخه کپی از کارت‌های بانکی قربانیان قادر خواهند بود به اطلاعات مربوط به کارت‌های اعتباری مشتریان بانکی دسترسی پیدا کنند و مبالغ هنگفتی را از حساب بانکی آنها به سرقت ببرند.

به طور کلی می‌توان نتیجه‌گیری کرد با اینکه امنیت دستگاه‌های خودپرداز بانکی چندان بالا نیست و ریسک بالایی از لحاظ احتمال هک و نفوذ مجرمان سایبری دارد، با این حال با توجه به نوع خدمات شبانه‌روزی و قابلیت در دسترس بودن آن غیرقابل حذف از شبکه بانکی و سطح شهر است و تنها کاری که می‌توان درباره افزایش امنیت سایبری این دستگاه‌ها و درنهایت امنیت مالی مشتریان انجام داد، آن است که متخصصان زبده و فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری خیلی زود به زود نرم‌افزارهای این دستگاه‌ها را به‌روزرسانی کنند و با بررسی‌های زودهنگام، مشکلات سخت‌افزاری احتمالی آن را نیز برطرف کنند
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد سالیانه؛

امضاء تفاهم‌نامه بانک قرض‌‌الحسنه رسالت با یک بیمارستان

با انتشار اطلاعیه در سامانه کدال صورت گرفت:

شفاف‌‎سازی مالی بانک حکمت ایرانیان

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

خودروسازان در جاده 94/ لبخند سهم‌های بنیادی در تیره‌روزی بازار

ارسال نظر