بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس:

انتقال 50درصدی فرآورده‌ کشور با خطوط لوله منطقه خلیج‌فارس

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس گفت: با توجه به مصرف روزافزون سوخت به‌ویژه در نیمه نخست سال، به طور پیوسته و با حداکثر ظرفیت کار کردیم، به نحوی که در دو ماه پیاپی شهریور و مرداد رکورد انتقال فرآورده از بدو تاسیس منطقه خلیج فارس شکسته شد.
کد خبر : ۱۸۳۵۷۴

به گزارش بورس‌نیوز، علیرضا عطار اظهار کرد: خط لوله ۲۶ اینچ فرآورده بندرعباس به رفسنجان که ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده حوزه استحفاظی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس است، فرآورده‌های بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید و نفتای پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس و بندرعباس را به سمت مرکز کشور منتقل می‌کند.

وی با اشاره به حساسیت انتقال فرآورده با این خط لوله گفت: با توجه به مصرف روزافزون سوخت به‌ویژه در نیمه نخست سال، به طور پیوسته و با حداکثر ظرفیت کار کردیم، به نحوی که در دو ماه پیاپی شهریور و مرداد رکورد انتقال فرآورده از بدو تاسیس منطقه خلیج فارس شکسته شد.

عطار افزود: به‌طور میانگین در شهریور ماه امسال یک میلیارد و ۳۴۲ میلیون لیتر فرآورده و در مرداد ماه امسال یک میلیارد و ۲۹۴ میلیون لیتر فرآورده از طریق خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس - رفسنجان ارسال و رسید شده است.

وی با اشاره به انتقال ۵۰ درصد فرآورده نفتی کشور از طریق خطوط لوله منطقه خلیج فارس گفت: منطقه تازه تاسیس خلیج فارس به لحاظ موقعیت جغرافیایی، نوع فعالیتی که انجام می‌دهد و نیز همجواری با دو پالایشگاه مهم ستاره خلیج‌فارس و بندرعباس، یکی از مهم‌ترین مناطق خطوط لوله و مخابرات است.

عطار با اشاره به واگذاری ۳۸۸ کیلومتر خط لوله ۳۶ اینچ میعانات گازی به منطقه خلیج‌فارس در آینده نزدیک گفت: بالاترین قطر خطوط لوله در مناطق دیگر ۳۲ اینچ است و واگذاری این خط به منطقه خلیج‌فارس، اهمیت و موقعیت راهبردی و مسئولیت خطیر این منطقه را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: خط ۴۲ اینچ انتقال نفت خام گوره - جاسک نیز یکی از خطوط مهم احداثی در این منطقه خواهد بود که دارای یکی از بالاترین اقطار در خطوط لوله کشور است، در نتیجه ما هیچ منطقه‌ای با این طول خط و با این اقطار و فرآورده‌های حساس نداریم و بی‌شک این منطقه جزو مناطق شاخص آینده صنعت انتقال کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه؛

افزایش تعداد جایگاه‎های نفت‌گاز یورو ۵ در ارومیه

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد گفت:

توزیع نفت‌گاز یورو ۴ در استان یزد از نیمه تیرماه سال جاری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت:

افزایش سهمیه سوخت زمستانی زابل

ارسال نظر