بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

۵.۷ میلیون تن کالا از کشور ترانزیت میشود

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در مدت یاد شده از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تن کالاها را مواد نفتی و ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار تن را مواد غیر نفتی تشکیل داده‌اند.
کد خبر : ۱۸۳۵۹۹

به گزارش بورس‌نیوز، رضا نفیسی اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تن کالاها را مواد نفتی و ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار تن را مواد غیر نفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

وی افزود: در مدت‌زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با یک میلیون و ۶۸۱ هزار تن معادل ۲۹ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود و پس از آن مرزهای پرویزخان با ۲۴ درصد و باشماق با ۱۰ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق و به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در پی اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر سازمان‌های ذی ربط و برنامه‌‌ریزی و فعال کردن مناسبات ترانزیتی و حمل‌ونقلی با کشورهای منطقه، همچنین تعامل و همکاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی در کشور، به رغم اعمال فشار و محدودیت آمریکا به برخی از کشورهای منطقه آمار ترانزیت افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

کشت گیاهان تراریخته در چارچوب قانون

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مطرح کرد:

تفاهم برای ساخت 8 آزادراه جدید با شستا

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران:

27 میلیارد دلار صادرات و 26 میلیارد دلار واردات

ارسال نظر