بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: تاکنون تنها 15درصد استان از نظر مواد معدنی مورد اکتشاف قرار گرفته و مابقی آن همچنان دست نخورده باقی مانده است.
کد خبر : ۱۸۳۶۱۱

حجم بالای مواد معدنی در سمنان

به گزارش بورس‌نیوز، بهروز اسودی از سمنان به عنوان یکی از مهمترین استان‌های معدنی کشور نام برد و با اشاره به اهمیت این پهنه‌های معدنی اظهار کرد: یکی از این پهنه‌های سه‌گانه ، یک گستره معدنی چندفلزی است و یکی دیگر نیز به تنهایی 11 ماده معدنی مهم را در خود جای داده است.

وی با اشاره به حجم بالای موادمعدنی در این استان پهناور اضافه کرد: این در حالی است که تاکنون تنها 15 درصد استان از نظر مواد معدنی مورد اکتشاف قرار گرفته و مابقی آن همچنان دست نخورده باقی مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه با این وجود استان سمنان حائز رتبه ششم کشور از نظر میزان استخراج مواد معدنی است، گفت: پنج درصد از کل موادمعدنی تولیدی کشور از خاک زرخیز این استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

اسودی از سیلیس، زئولیت و سولفات و سلستین به عنوان منحصربه فردترین موادمعدنی نام برد و گفت: استان سمنان از نظر ذخائر این موادمعدنی و همچنین نمک و گچ عمدتا در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان خبر داد:

رشد بیش از 15 میلیون تنی ذخایر معدنی

رئیس سازمان صنعت استان سمنان مطرح کرد:

سهم بخش کشاورزی شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

اعطای تسهیلات رونق تولید به 66 واحد تولیدی

ارسال نظر