بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتقاد از دولت به دلیل تاخیر در ارائه بسته‌های حمایتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وعده دولت در زمینه ارائه بسته حمایتی برای جبران گرانی‌ها همچنان محقق شده ، در این زمینه صحبت‌های زیادی شده اما هیچ کدام تا امروز عملی نشده است، انتظار داریم دولت هر چه سریع نسبت به توزیع بسته‌های حمایتی اقدام کند.
کد خبر : ۱۸۳۶۶۵

به گزارش بورس‌نیوز، محمد حسینی با انتقاد از دولت به دلیل تاخیر در ارائه بسته‌های حمایتی، اظهار کرد: وعده دولت در زمینه ارائه بسته حمایتی برای جبران گرانی‌ها همچنان محقق شده ، در این زمینه صحبت‌های زیادی شده اما هیچ کدام تا امروز عملی نشده است، انتظار داریم دولت هر چه سریع نسبت به توزیع بسته‌های حمایتی اقدام کند.

مردم نگران تامین معشیت‌شان هستند

عضو بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اقشار ضعیف جامعه تحت فشار گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها قرار دارند و مشکلات متعددی در زمینه تامین معشیت و درمان‌شان دارند، از این روی تاخیر دولت در ارائه بسته حمایتی را جایز نمی‌دانیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص منبع مالی بسته‌های حمایتی توضیح داد: بارها عنوان شده است که منابع مالی بسته‌های حمایتی از تفاوت نرخ ارز تامین می‌شود در این زمینه باید توضیح بیشتر ارائه کرد چرا که منابع مالی بسته‌ها درواقع از تفاوت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها حاصل می‌شود.

وی ادامه داد:دولت به پتروشیمی‌ها اجازه داده است که ارزشان را در سامانه نیما قرار دهند، اما از آنجایی که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با ارز پایه یا ارز 4 هزار و 200 تومان تامین می‌شود، این اختلاف نرخ ارز دریافت و به بسته‌های حمایتی داده می‌شود.

حسینی در ادامه به منابع حاصل از تفاوت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اشاره کرد و گفت: تا امروز مبلغی بالغ بر 12 تا 13 هزار میلیارد تومان از این تفاوت نرخ ارز به دست دولت رسیده است و برآورد می‌شود که تا پایان سال منبع 30 هزار میلیارد تومان از ارز پتروشیمی‌ها برای بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شود، این منبع پایدار است و نگرانی در زمینه تامین بسته‌های حمایتی وجود ندارد.

بلاتکلیفی بسته حمایتی در هیات وزیران

وی با بیان اینکه برای استفاده از منابع ارز پتروشیمی دولت نیاز به مجوز از مجلس را ندارد، بیان داشت: تفاوت نرخ ارز خوراک پتروشیمی‌ها در حساب فی ما بین عمل می‌شود و نیاز نیز برای استفاده از آن مجدد از مجلس مجوز دریافت کنند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه گفته می‌شود به افراد بین 200 تا 300 هزار تومان یارانه اختصاص می‌یابد، گفت: جزییاتی که از بسته حمایتی ارائه می‌شود در واقع پیشنهادات سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار است این پیشنهادات به هیات وزیران ارسال شده و هنوز مشخص نیست که تغییراتی دارد یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در این باره که رئیس‌جمهور از ارائه بسته حمایتی در آبان ماه خبر داده است، بیان کرد: اطلاعاتی که بنده از بسته‌های حمایتی دارم این است که در هیات وزیران 2 نوبت نشست در خصوص موضوع بسته‌های حمایتی برگزار شده است ولی هنوز مصوبه‌ای نداشته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر