بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عدم شفافیت نسخه‌های بانک‌مرکزی برای حل مشکلات ارزی

تصمیمات بانک‌مرکزی در خصوص بانک‌ها و مشکلات ارزی شفاف نیست و این نهاد باید در خصوص ارز بانک‌ها تصمیم جدی اتخاذ نماید.
کد خبر : ۱۸۳۷۱۴

علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس‌پویا به بورس‌نیوز گفت: امروز در بازار سرمایه میزان عرضه بیشتر از تقاضا بوده لذا می توان پیش بینی کرد که در نهایت شاخص در ارتفاع 175هزار واحد بایستد.

وی بابیان اینکه امروز سهام گروه های بانکی منفی است، تصریح کرد: تصمیمات بانک مرکزی در خصوص بانک‌ها و مشکلات ارزی شفاف نیست و این نهاد باید در خصوص ارز بانک‌ها تصمیم جدی اتخاذ نماید.

کارشناس بازار سرمایه، تجدید ارزیابی را دومین عامل موثر در منفی شدن سهام های بانکی دانست و افزود: بانک ها هنوز تجدید ارزیابی را جدی نگرفته اند زیرا در پی اجرای این تصمیم باید بخشی از ساختمان‌های مازاد خود را به فروش رسانده و سپس وارد مرحله تجدید ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: اجرای این فرآیند نیازمند زمان طولانی بوده اما براساس قانون باید تا پایان سال جاری تجدید ارزیابی انجام شود.

خبیری خاطرنشان کرد: پرداخت سود یکی دیگر از عوامل موثر در بازدهی بانک ها محسوب می شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در حال حاضر سهام پتروشیمی ها نوسان را تجربه می کنند، ادامه داد: اکنون شرایط برای کاهش قیمت پتروشیمی ها فراهم نیست بنابراین قیمت سهام این گروه ها در حدود نوسان زیادی را تجربه نمی کند.

وی بابیان اینکه باید دید که سیاست دولت در خصوص نرخ‌گذاری خودرو چگونه خواهد بود، تصریح کرد: اگر افزایش قیمت انجام نشود قیمت سهام خودرو ریزش می یابد اما اگر قیمت ها اصلاح شوند قیمت سهام خودروها نیز به تعادل دست می یابد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت سهام شرکت های دارویی نیز گفت: نرخ‌گذاری دارویی ها با نظارت کافی انجام می شود بنابراین انتظار بازدهی مطلوب از سهام دارویی ها نخواهیم داشت مگر اینکه سودهای شناسایی نشده در دارایی‌ها وجود داشته باشند مانند تجهیزات، دارایی‌ها، امکانات و ارزهایی که دولت برای واردات مواد اولیه در اختیارآن ها قرار داده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رُخ پنهان ارز در بورس/ تک‌ سهم‌ها فراگیر نیستند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ادامه‌دار بودن رشد روند ضعیف شاخص‌ها/ حیات خودروسازان از جیب سهامداران

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بورس نیازمند افزایش حجم معاملات/ نقدینگی نباید به واسطه‌ها برسد

ارسال نظر