بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
پتروشیمی خارگ در آبان ماه عملکرد بسیار نامناسبی داشت و فروش صادراتی پروپان و بوتان این شرکت در این ماه به صفر رسیده است که به نظر می‌رسد ناشی از اثرات تحریم‌ها بوده است.
کد خبر : ۱۸۳۹۰۹
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،  پتروشیمی خارگ در آبان ماه عملکرد بسیار نامناسبی داشت و فروش صادراتی پروپان و بوتان این شرکت در این ماه به صفر رسیده که به نظر می‌رسد ناشی از اثرات تحریم‌ها بوده است.

همچنین، نرخ فروش پنتان در ماه گذشته افت سنگینی را داشته است و با بیش از 17 درصد کاهش به 39 میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است و با توجه به افت‌های اخیر قیمت‌ها در بازار محصولات پتروشیمی به نظر می‌رسد که در ماه جاری نیز شاهد ادامه افت قیمت‌ها در صورت فروش محصولات شرکت باشیم.

فروش متانول شرکت نیز به نظر می‌رسد در روزهای ابتدایی ماه جاری روی داده باشد زیرا که افت قیمتی این محصول تنها 6 درصد نسبت به مهر ماه بوده است و این در حالی است در حال حاضر قیمت متانول نسبت به ماه گذشته بیش از 25 درصد کاهش را داشته است و به این ترتیب، انتظار افت محسوس نرخ‌ها در گزارش آذر ماه این شرکت را خواهیم داشت. با این حال، ریسک اصلی شرکت در حال حاضر احتمال عدم توانایی فروش محصولات است که در گزارش آبان ماه تا حدی اثرات خود را نشان داده است.


شوک شخارک به بازارصفر شدن صادرات پروپان و بوتان در آبان و افت سنگین قیمت پنتان

شوک شخارک به بازارصفر شدن صادرات پروپان و بوتان در آبان و افت سنگین قیمت پنتان


اشتراک گذاری :
ارسال نظر