بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

گرانی مصرف لبنیات را ۲۰ درصد کاهش داد

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به گرانی های اخیر لبنیات گفت: مصرف مواد لبنی متاثر از افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم طی ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۸۳۹۱۶
به گزارش بورس نیوز، یوسف داودی افزود: مصرف شیر و لبنیات در تامین سلامت افراد جامعه به خصوص نسل جوان بسیار نقش آفرین است بنابراین برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به نحوی باشد که سرانه مصرف لبنیات هر روز نسبت به گذشته در مملکت افزایش یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عوامل گرانی و کمبود شیرخام و همینطور کاهش مصرف محصولات لبنی در جامعه اظهارداشت: کاهش تعداد دام، کمبود علوفه، افزایش قیمت نهاده های دامی مثل ذرت، جو، سویا و مواد مشابه دیگر، تشدید قاچاق دام زنده به خصوص دام های مولد، کاهش ارز پول ملی در برابر دلار و یورو، کاهش واردات شیر خشک متاثر از افزایش نرخ ارز وگرانی ظروف بسته بندی محصولات لبنی از جمله این موارد است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به معنای واقعی از دامداران و صنایع لبنی حمایت کند تا محصولات لبنی به میزان کافی و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

وی افزود: بدون شک کاهش تولید و مصرف شیر و لبنیات در جامعه تبعات منفی زیادی به همراه خواهد داشت.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز گفت: بخشی از افزایش قیمت ها در جامعه متاثر از شرایط تحریمی و بخش دیگر مربوط به شیطنت برخی از افراد است.

صادق بشیری ضمن اشاره به اینکه بیشتر صنایع لبنی کشور در حال حاضر با کمبود و گرانی شیر خام مواجه هستند، افزود: هیچ تولید کننده ای امروز در بازار نمی تواند شیرخام را به قیمت مصوب پیدا کند.

وی ضمن اشاره به وجود 1500 واحدهای لبنی کوچک و بزرگ در ایران اظهارداشت: از این تعداد در حال حاضر تنها 500 واحد فعال است.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: خیلی از واحدهای لبنی کشور به دلیل گرانی مواد اولیه از قبیل کمبود شیر خام، گرانی ظروف بسته بندی محصولات لبنی و همینطور رشد بالای نرخ ارز و افزایش سایر هزینه های سربار در آستانه تعدیل نیرو یا تعطیلی قرار دارند.

وی همچنین افزود: مصرف موادلبنی متاثر از افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم طی ماه گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

بشیری در ادامه ضمن اشاره به اینکه سازمان حمایت به نوعی یکی از معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اظهارداشت: مسائل و مشکلات کشور خیلی بیشتر از توان این سازمان است.

وی یادآورشد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی واحدهای خود در تمامی رسته های کالایی و صنعتی زیرساخت های لازم را هنوز فراهم نکرده تا بتواند مسائل اقتصادی رسته های مختلف را به نحو احسن مدیریت کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

۵۰ هزار راس گوسفند زنده وارد شد

واردات ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار تن دانه‌های روغنی به کشور

واردات کنجاله سویا به یک میلیون و ۶۱ هزار تُن رسید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:

یکی از وظایف مهم بانک‌های مرکزی در دنیا مدیریت تورم در جامعه

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد:

کم‌فروشی‌های بی‌سابقه در محصولات لبنی

ارسال نظر