بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر دامداران برای شیر تولیدی خود با قیمت 2 هزار تومان مشتری دارند و باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌ها محصول تولیدی خود را در بازار را به فروش می‌رسانند.
کد خبر : ۱۸۳۹۵۷

به گزارش بورس‌نیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد در خصوص افزایش قیمت شیر، اظهار داشت: عملکرد دولت در گذشته در زمینه قیمت شیر نشان داد که امکان کنترل و نظارتی در این بخش وجود ندارد زیرا بسیاری دامداران متضرر شدند و تولید شیر برای آنها صرفه اقتصادی نداشت.

شیر دامداران با قیمت 2هزار تومان مشتری دارد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش قیمت شیر در بازار به واسطه عرضه و تقاضا است، گفت: در حال حاضر دامداران برای شیر تولیدی خود با قیمت 2 هزار تومان مشتری دارند و باتوجه به افزایش قیمت نهاده‌ها محصول تولیدی خود را در بازار را به فروش می‌رسانند.

کنترل صنایع لبنی با توجه به نفوذ آنها دشوار است

نماینده مردم با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیر در چرخه طبیعی رخ داده است، ادامه داد: دولت می‌تواند قیمت محصولات صنایع لبنی را کنترل کند اما صنایع لبنی در مقایسه با دامداران کمتر تمکین می‌کند، کنترل صنایع لبنی به جهت نفوذ دار بودن برای دولت دشوار تر است.

2هزار تومان برای هر لیتر شیر زیاد نیست

این نماینده مردم در خانه ملت در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت شیر توسط بازار تعیین می‌شود و دو هزار تومان برای هر لیتر شیر قیمت بالایی نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط صادرات و بازار دامدار این امکان را دارند تا محصولات خود را با قیمت تعیین شده هر لیتر 2هزار تومان به فروش برسانند، تولیدکنندگان لبنیات در شرایطی که شیر ارزان قیمت خریداری می‌کردند قیمت محصولات خود را افزایش دادند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر