بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کاهش ریسک‌های اقتصادی و سیاسی با چاشنی نرخ ارز می‌تواند برای شاخص‌های کلان و وابسته به صادرات تأثیرگذار باشد ضمن آنکه با استفاده از اهرم‌هایی که امروز در فضای اقتصادی وجود دارد، بورس می‌تواند از امتحان تحریم‌ها سربلند خارج شود.
کد خبر : ۱۸۳۹۷۹

رخت بستن نگاه کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران در بورس / تمرکز بر وقت‌شناسی در عرضه‌اولیه‌ها

محسن محمدی مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص ارزیابی از بازار سرمایه اظهار کرد: کلیت بورس تهران تحت تأثیر ریزش نرخ جهانی نفت قرارگرفته و تداوم این روند درروند نوسانی شاخص‌ها مؤثر بوده اما این عاملی کوتاه‌مدت بوده و نمی‌توان برای بلندمدت نیز انتظار ریزش شاخص‌ها را داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش ریسک‌های اقتصادی و سیاسی با چاشنی نرخ ارز می‌تواند برای شاخص‌های کلان و وابسته به صادرات تأثیرگذار باشد ضمن آنکه با استفاده از اهرم‌هایی که امروز در فضای اقتصادی وجود دارد، بورس می‌تواند از امتحان تحریم‌ها سربلند خارج شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در چنین مرحله‌ای، بازار سرمایه گام در فضایی خواهد گذاشت که دیگر همانند امروز، به‌راحتی نمی‌توان سهم خریداری کرد و انتظار سود را داشت بنابراین انتظار و پیش‌بینی سهامداران باید بر فضای بلندمدت بازار متمرکز شوند تا رشد قابل‌توجه سرمایه‌گذاران به دست آید.

مدیرعامل کارگزاری سرمایه‌گذاری ایرانیان در خصوص اینکه باید وسواس عرضه‌های اولیه بیشتر شود نیز گفت: شرایط زمانی عرضه‌های اولیه باید متناسب با وضعیت شاخص‌ها باشد بنابراین هنگامی‌که بازار روند منفی را طی می‌کند، عرضه اولیه می‌تواند بازار را منفی‌تر کند و حتی شرایط بازار را از برنامه خارج کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس مجلس شورای اسلامی:

رویکرد کشور به سمت تولید داخلی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

عرضه‌های اولیه چشم بسته خریداری می‌شوند

درسال جاری صورت گرفت؛

رشد شاخص بهای کالاهای صادراتی

ارسال نظر