بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
سه شرکت ملی مس، زغالسنگ نگین طبس و شهد ایران مجوز افزایش سرمایه 30، 23 و 319 درصدی را از سازمان بورس گرفتند.
کد خبر : ۱۸۴۰۰۱

به گزارش بورس‌نیوز، سه شرکت ملی مس، زغالسنگ نگین طبس و شهد ایران مجوز افزایش سرمایه 30، 23 و 319 درصدی را از سازمان بورس گرفتند.

مجوز افزایش سرمایه "فملی"

براین اساس،ملی مس که طی روز جاری با رشد 0.85 درصدی قیمت فروش روبرو شده، می‌تواند با دریافت مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی سرمایه را از 6 به 7.8 هزار میلیارد تومان برساند.

تامین مالی "فملی" از محل جذاب سود انباشته و جهت جبران بخشی از مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سنوات گذشته صرف می‌شود.

مجوز افزایش سرمایه "کطبس"

همچنین،شرکت 15 میلیارد تومانی زغالسنگ نگین طبس مجوز افزایش سرمایه 23 درصدی را از سازمان بورس گرفت تا سرمایه فعلی را به 18.5 میلیارد تومان برساند.تامین مالی "کطبس" از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف اصلاح ساختار مالی صورت می‌گیرد.

شرکت تکادو با 50.7 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی که طی معاملات روز جاری با کاهش 4.7 درصدی قیمت مواجه شده، به حساب می‌آید.

مجوز افزایش سرمایه "غشهد"

در این میان،شرکت شهد ایران در حالی مجوز افزایش سرمایه 319 درصدی را اخذ کرده که با رشد 5 درصدی و قیمت 5492 ریالی هر سهم با صف خرید روبرو است.

"غشهد" بر این اساس می‌تواند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه فعلی را از 20 به 83.8 میلیارد تومان برساند.این تامین مالی با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 اعمال می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران با 21.8 درصد و سرمایه‌گذاری سپه با 8.5 درصد سهم،جزو سهامداران این شرکت بورسی محسوب می‌شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر