بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
مدیرمالی‌شرکت‌ریل‌سیرکوثر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شکوفایی «حسیر» در نیمه دوم سال/ چشم ریلی‌ها به افزایش تعرفه حمل

انتظار می رود در نیمه دوم امسال، بخشی از درآمدهای ناشی از این اقدام محقق شده و گزارش پربار تری ارائه کنیم.
کد خبر : ۱۸۴۲۶۹
به گزارش بورس‌نیوز ، با توجه به افزایش نرخ حمل زمینی و هوایی و نیز مشکلات و محدودیت‌های حمل‌ونقل دریایی، به نظر می‌رسد فرصتی برای شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقلریلیایجادشده باشد.

شرکت ریل سیر کوثر ازجمله شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی است؛ این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال ۴۱۱۳۶ میلیون ریال سود خالص محقق ساخته و از نکات حائز اهمیت در گزارش‌های «حسیر» افت نامحسوس درآمد و نیز رشد چشمگیر هزینه‌های مالی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

صادق حق شعار مدیر مالی شرکت ریل سیر کوثر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: افزایش کرایه‌های حمل زمینی و هوایی، می‌تواند فرصتی برای افزایش تقاضای حمل ریلی باشد. البته حمل مسافر نسبت به حمل بار به‌مراتب ریسک کمتر و شرایط بهتری دارد.

وی افزود: در بین شرکت‌های ریلی بورسی، تنها شرکتی که هم درزمینهٔ حمل مسافر و هم حمل کالا فعالیت دارد، ریل سیر کوثر است. ضمن اینکه این شرکت هم واگن‌های باری مخصوص حمل فرآورده‌های نفتی و هم واگن‌های باری مخصوص حمل محصولات معدنی را در اختیار دارد و می‌توان گفت تنوع پرتفوی خدمات و ریسک کم، برجسته‌ترین نقطه قوت این شرکت است.

حق شعار در رابطه با علل عدم رشد درآمد این شرکت اظهار داشت: به‌رغم افزایش کرایه‌های حمل زمینی و هوایی، تعرفه حمل‌ونقل ریلی در یک سال اخیر هیچ تغییری نداشته است. البته صنعت حمل ریلی به دنبال افزایش تعرفه‌های حمل‌ونقل هست و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع به نتیجه برسد. تا این موضوع قطعیت نیابد، نمی‌توان در مورد آثار آن اظهارنظر کرد.

مدیر مالی «حسیر» در مورد هزینه‌های مالی شرکت گفت: هزینه مالی شرکت به سبب انتشار اوراق اجاره (صکوک) ۴ساله‌ای است که در نیمه نخست امسال منتشرشده است. انتشار اوراق باهدف خرید واگن انجام شد و انتظار می‌رود در نیمه دوم امسال، بخشی از درآمدهای ناشی از این اقدام محقق شده و گزارش پربارتری ارائه کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر