بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

مصرف غیرمتعارف کود در برخی استان‌های کشور

بخش کشاورزی سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد اما در حالی که مصرف کل کشور از میانگین جهانی پایین‌تر بوده به گفته مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مصرف کود در برخی استان ها «غیرمتعارف» است.
کد خبر : ۱۸۴۲۷۴
به گزارش بورس نیوز، «حمید رسولی» امروز (شنبه) در جلسه پایش کودهای کشاورزی اعلام کرد: با توجه به مصرف غیرمتعارف کود در برخی استان ها نسبت به سه سال گذشته، از شرکت های تابع، وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان های جهاد کشاورزی در استان ها خواسته شد نظارت و کنترل های بیشتری بر فرآیند توزیع کودهای یارانه ای در استان ها اعمال کنند.

رسولی تاکید کرد برای تولید محصول سالم، نظارت و کنترل بر توزیع و مصرف کودهای کشاورزی یارانه ای در سراسر کشور تشدید می شود.

 طبق آمارها بخش کشاورزی کشور سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد که فقط نزدیک 2 میلیون و 400 هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد؛ زیرا میانگین مصرف کود در بخش کشاورزی ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و آنان بیش از این میزان کود مصرف نمی کنند.

در ذخایر راهبردی کشور 300 هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه وجود دارد که بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی 3400 کارگزاری دارد و برای ارایه خدمات مناسب به یک میلیون و 100 هزار نفر از کشاورزان به توزیع کود، آزمون خاک، ارایه مشاوره و حتی فروش تلفنی با سامانه 1559 اقدام می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر