بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

برای مهار التهابات، باید بازارسرمایه تقویت شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای مهار التهابات باید بازار سرمایه تقویت شود البته بسیاری از مسئولان کشور روی انجام این مهم تاکید دارند اما در عمل حمایت چندانی از بازار سرمایه نشده است.
کد خبر : ۱۸۴۲۸۳

به گزارش بورس‌نیوز، سیدمهدی فرشادان درباره نقش بورس در زمینه ساماندهی نقدینگی گفت: در ماه‌های گذشته اقتصاد کشور از بابت رونق سوداگری در بازار ارز و طلا با زیان‌های قابل توجهی روبرو شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر برای حجم بالای نقدینگی در کشور برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌شد قیمت ارز با رشد صعودی روبرو نمی‌شود چرا که به دلیل سرگردانی نقدینگی بازار ارز و طلا با تقاضای کاذب روبرو شد و التهابات اقتصادی ایجاد کرد.

بازار سرمایه ظرفیت مناسب جذب سرمایه‌گذاری

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در خانه ملت افزود: بازار سرمایه کشور به صورت نسبی از شفافیت قابل قبولی برخوردار است و یکی از ظرفیت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری است.

فرشادان افزود: برای مهار التهابات باید بازار سرمایه تقویت شود البته بسیاری از مسئولان کشور روی انجام این مهم تاکید دارند اما در عمل حمایت چندانی از بازار سرمایه نشده است.

وی ادامه داد:اگر شرکت‌های تولیدی بورسی تقویت شوند زمینه رونق اشتغالزایی و هدایت صحیح نقدینگی فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود:اگر ملاحظاتی در زمینه معافیت‌های مالیاتی شرکت بورسی در نظر گرفته شود بطور مثال با ارائه تشویق‌های مالیاتی برای شرکت‌های بورسی در نظر گرفته شود می‌توان حداقل بخشی از نقدینگی سرگردان را به بازار سرمایه منتقل کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر