بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
گمرک اعلام کرد؛

واردات برنج آزاد شد

گمرک اعلام کرد، با توجه به پایان دوره ممنوعیت واردات برنج، وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور بازگشایی سامانه جامع تجارت برای ثبت سفارش این کالا را ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۸۴۲۹۶
به گزارش بورس نیوز، با توجه به اینکه از تیرماه امسال برداشت برنج از کشتزارهای کشور آغاز شده بود، سازمان توسعه و تجارت، زمان ممنوعیت فصلی واردات آن را به پایان شهریورماه موکول کرد.

البته 29 مهرماه گمرک جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ای، ترخیص برنج های وارداتی که قبض انبار آنها صادر و ارز آنها تامین شده و یا تا پایان 31 شهریورماه اظهار شده را مجاز اعلام کرد.

مصرف سالیانه برنج در کشور حدود 3.2 میلیون تن است که 1.7 تا 2 میلیون تن آن در داخل کشور کشت می شود؛ سهم واردات از بازاربرنج سالیانه 1.2 تا 1.5 میلیون تن در سال بوده و هند، بزرگترین تامین کننده برنج مورد نیاز ایران است؛ پاکستان، تایلند و اروگوئه نیز بخش دیگری از برنج وارداتی ایران را تامین می کنند.

بررسی آخرین جداول آماری گمرک نشان می دهد که در هفت ماهه نخست امسال 958 هزار و 241 تن برنج به ارزش 985 میلیون و 388 هزار و 853 دلار وارد کشور شده است.

مقایسه میزان واردات برنج در هفت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته نشان می دهد که واردات برنج از لحاظ وزنی 12.5 درصد و از نظر ارزشی 4.21 درصد کاهش یافته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان کسری برنج در سال فقط۵۰۰ هزار تن است

ارسال نظر