بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
معاون بازرگانی بخش نفت و گاز مپنا تشریح کرد:

قراردادهای جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مرکزی

معاون بازرگانی بخش نفت و گاز مپنا گفت: ما چند قرارداد جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مرکزی داریم که در حال ابلاغ بوده و مراحل نهایی را می‌گذرانند.
کد خبر : ۱۸۴۳۰۵

به گزارش بورس‌نیوز، سیدنصرالله هزاوه اظهار کرد: ما چند قرارداد جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مرکزی داریم که در حال ابلاغ بوده و مراحل نهایی را می‌گذرانند.

وضعیت قراردادهای دانان، کرنج و پارسی

وی افزود: پروژه میدان آسماری دانان را برنده شدیم که خبر آن شفاها به ما گفته شده و مراحل نهایی و قرارداد آن در حال انجام است و فقط منتظر ابلاغ کارفرما هستیم.

هزاوه گفت: تجهیزات و دو دستگاه دکل حفاری آماده ارسال به میدان بوده و تیم مهندسی و مشاوران انرژی نیز در تدارک بررسی میدان هستند. دانان از پروژه‌هایی است که قرار است ظرفیت را بالا برده و تعمیرات انجام دهیم.

معاون بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا تصریح کرد: غیر از میدان دانان پیش‌قرارداد میدان پارسی و کرنج را با مناطق نفت‌خیز جنوب امضا کردیم و قرارداد نهایی در حال رفت و آمد و امضا است.

لازم به ذکر است به گفته احمد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای توسعه میدان کرنج پیش قرارداد نیز با کنسرسیوم پرگس امضا شده و به زودی تکلیف میدان نهایی می‌شود.

دلیل باخت مناقصه منصوری

وی یادآور شد: در مناقضه منصوری با توجه به اینکه نرخ ما زیر دامنه قیمت‌ها بود به دلیل شرایط مقررات بازنده شدیم.

امیدواریم برنده رامشیر باشیم

هزاوه با ابراز امیدواری از اینکه مپنا در مناقصه میدان رامشیر برنده شود، خاطرنشان کرد: در مورد این میدان امتیاز فنی ما اعلام شده، باید قیمت‌ها نهایی شود تا پاکت‌ها باز شوند.

وی درباره تامین مالی پروژه‌ها بیان کرد: 20 درصد تامین مالی از سوی کارفرما و مابقی در هر مرحله که کار جلو می‌رود، تامین بودجه می‌شود و 20 درصد باقیمانده نهایی هم به صورت فاینانس چند ساله است.

مشکلی بابت خرید تجهیزات نداریم

معاون بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا همچنین به نحوه تامین تجهیزات در شرایط تحریم اشاره و اظهار داشت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز ما داخلی و برخی خارجی است، برای تجهیزات سطح الارضی از امکانات مپنا استفاده می‌کنیم، ما شرکت‌های متعددی در سراسر دنیا داریم و بابت خرید کالاهای مورد نیاز مشکلی نداریم.

مذاکره جدی با عراق

وی درباره حضور در میادین کشورهای دیگر اظهار داشت: در یک میدان عراق که نزدیک ایران است مذاکره جدی داشته‌ایم و قرار است که تجهیزات را در بخش حفاری تامین و مدیریت کنیم.

کاسب تحریم نیستیم

هزاوه درباره اینکه گفته می‌شود برخی شرکت‌های داخلی به خاطر عدم امکان حضور شرکت‌های بین المللی به دنبال سوء استفاده و امتیازگیری هستند، توضیح داد: این روحیه در هر شرکتی وجود ندارد، ما خود را به عنوان یک سازمان متعلق به مملکت می‌دانیم، هیچوقت به نفع مادی، درآمد و انتفاعی فکر نمی‌کردیم و همواره به دنبال باز کردن گره‌ای از مشکلات کشور بوده‌ایم، مثلا در حوزه برق علیرغم مطالبات؛ به خدمات خودمان ادامه می‌دهیم، در مناقصه‌ها قیمت‌هایمان از خیلی شرکت‌ها پایین‌تر است و این به خاطر برنده شدن نیست بلکه می‌خواهیم به کشور کمک کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می شود؛

9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب انجام شد؛

تعمیـرات اساسی واحد نخست کارخانه گاز و گاز مایـع ۷۰۰

رئیس بازاریابی و همکاری‎های بین‎المللی شرکت ملی حفاری گفت:

شرکت ملی حفاری ایران برنده مناقصه طرح توسعه بخشی از میدان نفتی گچساران

وزارت نفت و گاز عمان؛

کاهش 2 درصدی تولید نفت عمان

ارسال نظر