بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کشاورزان منتظر قیمت جدید زعفران/ چوب تلخ کاهش قیمت بر تن طلای سرخ

زمانی که بورس‌کالا به‌عنوان معتبرترین بازار نرخ‌گذاری این کالا شناخته می‌شود باید مانع از ریزش قیمت طلای سرخ در بازار شود.
کد خبر : ۱۸۴۳۳۹
کشاورزان منتظر قیمت جدید زعفران/ چوب تلخ کاهش قیمت بر تن طلای سرخ
سید علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران با ارزیابی روند عرضه زعفران در کشور به خبرنگار بورس‌نیوز اظهارکرد: روند عرضه طلای سرخ به شکل مطلوب ادامه داشته اما روند قیمت‌گذاری این کالا طی هفته گذشته با کاهش مواجه شده است.

وی ادامه داد: بورس‌کالا نیز باید میزان با سازمان تعاون و روستایی درصدد حفظ زحمات کشاورزان برآید و از لحاظ قیمت‌گذاری باید پاسخگوی کشاورزان باشد؛ طبیعتا زمانی که بورس‌کالا به‌عنوان معتبرترین بازار نرخ‌گذاری این کالا شناخته می‌شود باید مانع از ریزش قیمت طلای سرخ در بازار شود.

عضو شورای ملی زعفران درباره علل افت قیمتی این کالا گفت: عدم همگن بودن عرضه‌وتقاضا در بسیاری از کالاهای کشاورزی به ضرر کشاورز تمام شده و این موضوع در قصه زعفران نیز صدق می‌کند بنابراین اگر عرضه به‌مراتب تقاضا بیشتر باشد، چوب تلخ کاهش قیمت بر تن زعفران می‌نشیند.

حسینی در ادامه درخصوص روند صادراتی زعفران نیز اشاره داشت و عنوان کرد: طی نیم‌سال نخست، روند صادراتی این محصول با 40درصد رشد روبه‌رو شده است.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران درخصوص اینکه دلالان قدرت تعیین قیمت ندارند، تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی تعیین قیمت این کالا شده و سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا قیمت پایه زعفران برای سال جاری تعیین و اعلام شده است. 

وی در پایان با ارزیابی روند ورود و معامله زعفران به بورس‌کالا نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: بورس‌کالا به‌عنوان بازاری شفاف می‌تواند بهترین مکانیزم قیمت‌گذاری و فروش را برای کشاورزان تهیه و تبیین کند اما بورس‌کالا نیازمند ابزارهای فراگیر و توسعه‌ای هست که تمامی افراد بتوانند به‌راحتی با آن درگیر شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر