بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

وجود مسائلی درباره نوسان های فروش نفت

مسائلی درباره تنگناهای صادرات و واردات و همچنین نوسان‌های فروش نفت وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۴۳۸۵

به گزارش بورس‌نیوز، علی لاریجانی، امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز مجلس برگزار شد، با بیان این‌که از اواسط کار مجلس شورای اسلامی این موضوع مشخص بود که ایران با چالش‌های اقتصادی مواجه است، گفت: نمایندگان مجلس درصدد حل این چالش‌ها هستند. یکی از علل وجود چالش‌ها در کشور دولت پهن‌پیکری است که هزینه زیادی برای کشور به بار می‌آورد و این حجم از گستردگی، منابع کشور را کاهش می‌دهد.

وی به برخی قوانین مهم که در مجلس مصوب شده است، اشاره کرد و افزود: قانون مدیریت مصرف سوخت، احکام دائمی توسعه کشور، قانون استاندارد، قانون برنامه ششم، قانون صدور چک، قانون حمایت از حقوق کودکان، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون کاهش اعدام، قانون ثبت اختراع‌ها، قانون هوای پاک و خاک و قانون منع بهکارگیری بازنشستگان از قوانین مهم تصویب شده در مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مجلس چه اهدافی را برای بودجه سال آینده در نظر گرفته است، تصریح کرد: مسائلی درباره تنگناهای صادرات و واردات و همچنین نوسان‌های فروش نفت وجود دارد. در چند روز گذشته شاهد بودیم که قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۰ دلار رسید و اکنون قیمت آن کاهش یافته که این نوسان‌ها بدون شک در بودجه تاثیرگذار است.

لاریجانی در ادامه به روابط ایران و چین اشاره و آن را راهبردی اعلام کرد و گفت: ایران با چین روابط بلندمدتی دارد. چین کشور تاثیرگذاری است و برای تامین انرژی و سرمایه‌گذاری می‌تواند با ایران در تعامل باشد و در بخش انرژی کشورمان نیز سرمایه‌گذاری کند.

وی درخصوص افزایش قیمت بنزین گفت: بحث بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی وجود ندارد و موضوع کارت سوخت نیز نباید ابهام ایجاد کند، زیرا با انجام این مهم تنها قصد جلوگیری از قاچاق سوخت را داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید جلوی قاچاق سوخت گرفته شود. راه‌حل‌هایی در این زمینه وجود دارد و از ظرفیت برخی اقتصاددان‌ها و رسانه‌ها استفاده شده و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در رابطه با این موضوع کار کرده است تا علاوه بر جلوگیری از قاچاق و همچنین فراهم شدن زمینه کاهش مصرف، به مردم فشار نیاید.

لاریجانی تصریح کرد: در هر صورت این موضوع سه وجهی (جلوگیری از قاچاق، کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از تورم و فشار اقتصادی) باید بر اساس یک مدل باشد تا به تورم منجر نشود، از این رو بعید می‌دانم که تا پایان امسال قیمت حامل‌های انرژی تغییر کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر