بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت:

طراحی، ساخت و نصب گرمکن‌های کاتالیستی در سمنان

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از طراحی، ساخت و نصب گرمکن‌های کاتالیستی در ایستگاه‌های تقلیل فشار درون‌شهری (TBS) استان سمنان خبر داد.
کد خبر : ۱۸۴۳۸۹

به گزارش بورس‌نیوز، علیرضا شریفی‌نژاد، از طراحی، ساخت و نصب گرمکن‌های کاتالیستی در ایستگاه‌های تقلیل فشار درون‌شهری (TBS) استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح پژوهشی با هدف گرمایش تجهیزات در ایستگاه‌های TBS و جلوگیری از یخزدگی آنها در فصل سرد سال اجرا شده است.

وی درباره کاربرد این طرح توضیح داد: با استفاده از تابش مادون قرمز ایجاد شده در هیترهای تابشی کاتالیستی می‌توان گرمایش موضعی ایجاد کرد و به دلیل انتقال گرما با روش تابش مادون قرمز، هیترهای تابشی کاتالیستی، در سخت‌ترین شرایط و قوانین زیست‌محیطی قابل فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اهمیت این دستگاه در صنعت گاز، بر لزوم توجه به استفاده از سیستم‌های نوین با تکنولوژی‌های روز به منظور کاهش میزان مصرف انرژی در کنار کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی تاکید کرد.

به گفته شریفی‌نژاد، ایمنی بالاتر به واسطه کاهش دمای احتراق و حذف شعله، کاهش میزان مصرف انرژی به دلیل راندمان بالای هیتر، کاهش آلاینده‌ها، ایجاد زمینه‌ برای توسعه پایدار و همچنین تداوم گازرسانی پایدار از جمله نتایج مثبت استفاده از تکنولوژی احتراق کاتالیستی به عنوان سیستم‌ جایگزین گرمایشی در ایستگاههای گازی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر