بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تفاوت نرخ ارز ایجاد شده در کشور موجب افزایش قابل ملاحظه در حجم صادرات صنایع دستی شده است.
کد خبر : ۱۸۴۴۷۷
به گزارش بورس نیوز، علی اصغر مونسان افزود: صنایع دستی به عنوان صادرات غیر نفتی نقش موثری در ارز آوری برای کشور دارد.

وی ادامه داد: صنایع دستی صنعت ارزانی است که دارای ارزش افزوده زیادی بوده و در اشتغالزایی، بهبود معیشت و درآمد زایی برای کشور نقش موثری ایفا می کند.

وی ابراز داشت: توسعه و رونق صنایع دستی یکی از اولویت های دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و به منظور تحقق این راهبرد، 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح اشتغال روستایی با کارمزد چهار و 6 درصد در نظر گرفته شده است.

سال گذشته بدون در نظر گرفتن فرش و زیورآلات در بخش صنایع دستی بالغ بر 281 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است و بالغ بر 250 میلیون دلار صادرات چمدانی در سال 96 انجام شد که درمجموع حدود 500 میلیون دلار ارزش مالی صادرات سال گذشته صنایع دستی کشور بود.

مونسان تصریح کرد: به رغم مشکلات اقتصادی و ارزی در نیمه اول امسال صادرات صنایع دستی کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.5 درصد افزایش یافت.

معاون رئیس جمهوری گفت: استان سمنان در بخش فروش صنایع دستی موفق بوده و در مدت کمتر از یکسال فروش خوبی در بخش صنایع دستی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کرمان گفت:

صادرات فرش دستباف کرمان به 66کشور دنیا

در دیدار وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی:

روحانی: تصویب لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را ضروری می‌دانم

ارسال نظر