بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی خبر داد:

کاهش ۷تا ۱۰هزار تومانی قیمت هر کیلو PET

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از کاهش قیمت مواد اولیه بطری در نیمه دوم سال جاری خبر داد و اعلام کرد: قیمت هر کیلو PET در بورس تا ۷ و در بازار آزاد تا ۱۰ هزار تومان کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۸۴۵۶۵
به گزارش بورس نیوز، پیمان فروهر با اشاره به جدیدترین وضعیت تولید و فروش آب معدنی و آشامیدنی بسته‌بندی در نیمه دوم سال جاری، اظهار کرد: هر ساله در نیمه دوم سال شاهد افت تولید در صنعت آب بسته‌بندی هستیم اما در سال جاری کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۰ درصد افزایش یافته واز ۴۰ به ۶۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: علت اصلی کاهش تولید در بازار به دلیل کمبود تقاضا است که بخش اعظم آن ناشی از کاهش دما و افزایش میزان بارندگی است که احساس تشنگی را در مردم سرکوب می‌کند و با توجه به این‌که در سال جاری دمای هوا نسبت به سال گذشته در موعد زمانی زودتری کاهش یافته است، بنابراین شاهد افت بیشتر میزان تولید هستیم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی با تاکید بر این‌که کاهش میزان تقاضا در بازار، کاهش خرید مواد اولیه و در پی آن کاهش تولید را به دنبال خواهد داشت، گفت: صنعت آب بسته‌بندی به‌گونه‌ای است که میزان تولید و فروش در نیمه دوم سال با توجه به شرایط فصلی کاهش می‌یابد و مجددا از اسفندماه هر سال شاهد افزایش میزان تولید توسط صنعتگران این حوزه هستیم.

فروهر همچنین در مورد آخرین وضعیت قیمت PET به عنوان ماده اولیه بسته‌بندی بطری آب، بیان کرد: پس از آن‌که قیمت هر کیلو PET در بورس به ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان رسیده بود مجددا قیمت‌ها کاهش یافته و به ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان به ازای هر کیلو رسیده است، این در حالی است که قیمت هر کیلو PET در بازار آزاد تا ۲۵ هزار تومان افزایش یافته بود اما قیمت‌ها در حال حاضر به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بازار آب بسته‌بندی به دلیل کاهش تقاضا در فصل سرما، جذابیتی برای دلالان ندارد و آن‌ها سرمایه خود را به بخش‌های دیگری که سوددهی آن بیشتر است منتقل کرده‌اند، اما مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت وضعیت صنعت آب بسته‌بندی از ابتدای سال ۱۳۹۸ است و وزات صنعت، معدن و تجارت باید به منظور جلوگیری از بحران در ابتدای سال آتی، از هم‌اکنون چاره‌اندیشی کند.

از ابتدای سال جاری با افزایش نرخ ارز، بازار جذابی برای دلالان و سودجویان برای واسطه‌گری در بخش عرضهPET  به وجود آمد و قیمت هر کیلو پت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۵۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و شرایط تولید آب بسته‌بندی برای صنعتگران این حوزه با مشکلات فراوانی روبرو شد که علاوه بر گرانی بیش از حد با کمبود و عدم دسترسی به مواد اولیه جهت تولید روبرو شدند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر