بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: صنعت خودروسازی کشور سال‌ها است با وجود برخورداری از حمایت‌های قابل توجه فعالیت می‌کند اما معمولا در شرایط حساس به جای اینکه به اقتصاد کشور کمک کند قیمت خودرو داخلی را گران می‌کند.
کد خبر : ۱۸۴۶۲۷

به گزارش بورس‌نیوز، شهاب نادری با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: صنعت خودروسازی کشور سال‌ها است با وجود برخورداری از حمایت‌های قابل توجه فعالیت می‌کند اما معمولا در شرایط حساس به جای اینکه به اقتصاد کشور کمک کند قیمت خودرو داخلی را گران می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم و نمایندگان مجلس از خودروسازان انتظار دارند به دو اصل بدیهی تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب توجه کنند توجه کند چرا که رعایت این دو مولفه حق مشتری است.

خودروسازان نمی‌توانند حمایت‌های دولت‌های مختلف را انکار کنند

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در خانه ملت افزود: خودروسازان نمیتوانند حمایت‌های دولت‌های مختلف را انکار کنند البته باید از صنعت داخلی حمایت شود اما نکته این است در شرایط حساس مانند اعمال تحریم‌های دشمنان به جای اینکه بازار را مدیریت کنند در صدد افزایش قیمت خودرو هستند.

نادری در ادامه افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها را می‌توان با بهانه افزایش قیمت دلار توجیه کرد اما اینکه قیمت یک خودرو ملی حدودا دو برابر شود غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: مدیران خودروسازی باید پاسخ دهند به چه دلیل باید هزینه‌های ساخت خودرو داخلی به این میزان به نرخ دلار وابسته شده است همچنین باید جوابگو باشند در این سال‌ها برای ساخت خودرو ملی چه کرده‌اند.

خودروسازان از موضوع افزایش بیکاری در صنعت خودرو سوءاستفاده می‌کنند

نادری افزود:هزینه‌های دستمزد و انرژی خودروسازان براساس ریال است اما افزایش قیمت بر مبنای دلار است که غیرقابل قبول است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:خودروسازان از موضوع افزایش بیکاری در صنعت خودرو سوءاستفاده می‌کنند تا قیمت خودرو را گران کنند چرا که می‌توانند سایر هزینه‌ها را کاهش دهند.نکته دیگر اینکه ایران خودرو بدون اعلام قیمت از سوی سازمان حمایت و اجرای تعهدات قبلی خود در قبال پیش‌فروش برخی از محصولات،اقدام به افزایش قیمت و فروش فوری چند محصول کرده است که باید این تخلف مورد رسیدگی قرار بگیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

دغدغه‌ مردم برای خودروهای پیش‌فروش‌ شده

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سنگ بنای صنعت خودروسازی در کشور غلط است

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت:

تشکیل کمیته برای قیمت‌گذاری خودرو

کارشناس مسائل اقتصادی گفت:

نقدینگی و اقتصاد در کشور

ارسال نظر