بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
در حال حاضر چهار پتروشیمی مشغول به تولید اوره هستند که «شپدیس» با ظرفیت اسمی 2.1 میلیون تن بالاتر از هم گروهی های خود قرار دارد. اما با این وجود، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، «شیراز» رکورد بهتری در امر صادرات رقم زده است. با تکمیل طرح های توسعه، براورد می شود ظرفیت صادرات اوره کشور به بیش از 8 میلیون تن برسد.
کد خبر : ۱۸۴۹۰۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بر اساس آمارهای منتشر شده، اوره به عنوان یکی از محصولات پتروشیمی، در مدت اخیر میزان صادرات قابل توجهی داشته است. به طور کلی در 8 ماهه گذشته از سال 97 بالغ بر 2.9 میلیون تن اوره به ارزش 696 میلیون دلار صادر گردیده است.

از بین چهار شرکت پتروشیمی اوره ساز حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، شرکت «پتروشیمی شیراز» جلوتر از باقی شرکت ها حرکت می کند و از حیث مقدار و مبلغ فروش، در صدر قرار دارد.

ولی در آبان ماه این شرکت «پتروشیمی خراسان» بود که به نرخ بالاتری (20 میلیون ريال به ازای هر تن) اوره خود را صادر نمود. پس از آن، «پتروشیمی پردیس» 19.4 میلیون ريال برای اوره صادراتی خود قیمت گذاشت.

در دو نمودار ذیل، وضعیت پتروشیمی های اوره ساز را از منظر مقدار و مبلغ صادرات اوره در آبان ماه و 8 ماهه نخست سال جاری را مشاهده می کنید.

اوره خون این پتروشیمی ها بالا زد / «شیراز» و درگاه وسیع صادراتاوره خون این پتروشیمی ها بالا زد / «شیراز» و درگاه وسیع صادرات

اشتراک گذاری :
ارسال نظر