بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
نماینده ویژه وزیر کار در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار از بازگشت کارگران فولاد اهواز به محل کار خبر داد و گفت: اگر سه خواسته تامین مواد اولیه، راه‌اندازی خطوط تولید و پرداخت مطالبات قانونی از سوی بانک ملی برآورده شود، بخش اعظمی از مشکلات گروه ملی فولاد و کارگران حل می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۲۱۲
به گزارش بورس نیوز، کریم یاوری اظهار کرد: حسب دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی، بررسی و پیگیری آزادی کارگران بازداشتی فولاد در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موکدا مخالف هرگونه بازداشت کارگرانی است که در اثر عدم پرداخت حقوق و دستمزد، اعتراض مسالمت‌آمیز برگزار می‌کنند.

وی تعداد کارگران بازداشتی را حدود ۳۰ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد: تا پایان این هفته اکثر کارگران از بازداشت درآیند.

نماینده ویژه وزیر کار در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار در ادامه از بازگشت کارگران معترض فولاد به کارخانه خبر داد و گفت: طی هماهنگی‌های به عمل آمده و جلسات متعدد به ویژه جلسه بعدازظهر سه‌شنبه مسئولان استانی خوزستان، کارفرما و نمایندگانی از گروه ملی فولاد، مقرر شد خواسته‌های قانونی کارگران از جمله تهیه مواد اولیه، راه‌اندازی خطوط تولید و پرداخت به موقع مزد کارگران توسط بانک ملی به عنوان سهامدار عمده برآورده شود.

یاوری ادامه داد: به همین دلیل کارگران روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه به محل کار خود بازگشته‌اند و نسبت به راه‌اندازی دو خط تولید شمس و بیلت اقدام کردند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در عین حال تغییر مدیریت در کارخانه را در دستور کار ندانست و تصریح کرد: اگر سه خواسته اساسی کارگران که تامین مواد اولیه، راه‌اندازی خطوط و پرداخت مطالبات قانونی است فراهم شود بخش اعظمی از مشکلات گروه ملی فولاد و کارگران آن هم برطرف می‌شود.

به گفته وی بانک ملی به عنوان سهامدار اصلی از حدود دو ماه گذشته که منجر به اعتراضات کارگران شد نسبت به خواسته‌های‌ قانونی کارگران در طول اعتراضات به شکل بایسته و شایسته توجه نکرد. در صورتی که اگر خواسته‌های قانونی کارگران مورد توجه قرار می‌گرفت به گسترش اعتراضات نمی‌انجامید.

به گفته یاوری محموله ۴۷ هزار تنی مواد اولیه در راه کارخانه است که اگر این محموله در سریع‌ترین زمان ممکن به کارخانه توزیع شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

نماینده ویژه وزیر کار در رسیدگی به امور بنگاه‌های مشکل‌دار درباره‌ اظهارات مدیرعامل بانک ملی که از وجود مواد اولیه در انبارها خبر داده و گفته بود مشکل نقدینگی و تامین منابع نداریم، گفت: مواد اولیه موجود، مختصر و برای ادامه تولید مستمر ناکافی است. کارگران می‌گویند مواد اولیه به اندازه‌ای تامین شود که تولید مستمر هم ادامه داشته باشد، چون مواد موجود در انبار برای یک هفته تا ۱۰ روز است. ما نمی‌گوییم شش ماه ولی حداقل مواد اولیه به حدی باشد که دو ماه تولید کارخانه را تامین کند.

یاوری تاکید کرد: مواد اولیه موجود در کارخانه برای مدت محدودی تامین شده و سهامدار باید نسبت به تامین آن برای فعالیت و تولید مستمر اهتمام ورزد.

به گفته وی دو ماه از مطالبات و حقوق معوق کارگران فولاد پرداخت شده و تنها یک ماه طلب دارند.

بانک ملی در روزهای گذشته اعلام کرده بود که شرکت فولاد نه مشکل مواد اولیه دارد و نه مشکل نقدینگی و این کارگران هستند که اجازه نمی‌دهند کارخانه فعالیت خود را از سر بگیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با افزایش قیمت مواد اولیه صورت گرفت؛

بالا رفتن قیمت‌های پیشنهادی بیلت

بررسی مجموع کل مقرری بگیران بیمه بیکاری؛

کدام شهر بیشترین دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری را دارد

مدیر اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی خبر داد:

اقدام بانک مرکزی به تولید و انتشار آمار بر مبنای قانون

درباره نحوه عملکرد بانک‌های عامل منتشر شد؛

عملکرد مطلوب بانک ملی در تخصیص منابع صندوق توسعه ملی

ارسال نظر