بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

ضرورت تبدیل شدن آمارهای بورس کالا به نقشه راه تولید

نماینده مجلس معتقد است که با توجه به شفافیت اطلاعاتی و کشف واقعی قیمت محصولات که در بورس کالا شاهد هستیم، آمارهایی که از این بورس استخراج می شود باید به نقشه راهی برای روند تولید تمامی کالاهای صنعتی و معدنی، پتروشیمی و کشاورزی تبدیل شود.
کد خبر : ۱۸۵۲۳۴
به گزارش بورس نیوز، جلال محمود زاده، با بیان اینکه در معاملات بورس کالا، همه چیز قابل رصد و شفاف است، گفت: روند درست کشف قیمت محصولات از جمله کشاورزی، فولاد و پتروشیمی در بازاری شفاف و رقابتی مشخص می شود که در بسیاری از کشورها، بورس های کالایی این وظیفه را برعهده دارند؛ در کشور ما نیز از سال ها پیش، بورس کالا فعالیت خود را شروع کرده و امروز به بلوغ خوبی رسیده است.

نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه بورس کالا باید همسو با افزایش وظایفش نسبت به ارتقا خود از جنبه های مختلف تلاش کند، گفت: وقتی معاملات مواد اولیه محصولات استراتژیکی همچون فولاد و پتروشیمی به همراه محصولات کشاورزی در بورس کالا انجام می شود و همه فعالان اقتصادی از این جریان، توقع شفافیت، واقعی کردن قیمت ها و حذف سوء استفاده از بازارها را دارند، نشان می دهد که بورس کالا به یکی از نهادهای مهم اقتصادی کشور تبدیل شده و حساب ویژه ای روی کارکردهای این بورس در راستای رشد اقتصادی باز شده است.

وی تاکید کرد: به طور یقین ورود محصولات نهایی صنایع در بورس کالا می تواند در تنظیم و آرامش بازار محصولات نقش بسزایی داشته باشد.

محمودزاده ادامه داد: با ورود محصولات نهایی صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی در بورس کالا همه اقشار جامعه این امکان را خواهند داشت تا محصول مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و قیمت واقعی و از همه مهمتر بدون حضور واسطه ها خریداری کرده و حتی تولیدکنندگان محصولات خود را به فروش برسانند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد: پس از گذشت ١١ سال از فعالیت بورس کالا با قاطعیت می توان گفت که ورود هر گونه محصولی که امکان خرید و فروش در بورس کالا را داشته باشد می تواند هم به نفع خریدار ، فروشنده و تولید کننده باشد و هم بازار را تنظیم و به آرامش برساند.
وی اظهار داشت: هرچند در سال های اخیر شاهد برخی اقدامات مقطعی در روند آزاد معاملات کالاها بوده ایم و محدودیت هایی در بازارها اعمال شده است، اما با این وجود کارایی بورس کالا روز به روز در حال افزایش بوده و در واقع راهی برای پیشرفت اقتصادی به جز توجه و اعتماد به مکانیسم بازار نداریم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان با بیان اینکه بورس کالا نماد شفافیت و کشف قیمت است، گفت: ساده ترین و مهم ترین مزیت بورس کالا برای بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی و صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی را می توان رفتن سود به جیب تولید کنندگان، تعادل قیمت ها، رضایت مصرف کنندگان و کنترل مناسب بازار عنوان کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر