بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
قائم مقام مدیرعامل «وملل» در گفت‌وگو با ‌بورس نیوز تاکید کرد:

موسسه اعتباری ملل «بانک» می‌شود! / «وملل» در تدارک افزایش سرمایه

موسسه اعتباری ملل مشارکت‌هایی در بخش ساختمان داشته که طبق مصوبه هیات مدیره، این املاک واگذار خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۵۳۲۰
‍ 
به گزارش بورس‌نیوز شرکت موسسه اعتباری ملل وملل در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریورماه ۹۷ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۴۰۳ ریال زیان محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹درصد کاهش زیان داشته است. 

کاهش زیان عمدتا ناشی از افزایش ۷۹درصدی جمع درآمدهای مشاع و از طرفی کاهش ۳۴درصد سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری است. «وملل» براساس عملکرد ۶ ماهه برای سال مالی منتهی به پایان ۹۷ مبلغ ۲۴۴۴ میلیارد ریال زیان خالص محقق کرده است. 

محمدرضا مروجی قائم مقام مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: شناسایی زیان در نیمه نخست سال جاری، مورد نگران کننده‌ای نیست و طبق روال سنوات گذشته معمولا بخش قابل توجهی از سود این مجموعه در نیمه دوم سال تحقق می‌یابد چرا‌که تسهیلات عمدتا در نیمه نخست سال پرداخت می‌شود و سود تسهیلات در نیمه دوم سال شناسایی می‌گردد.

وی ادامه داد: موسسه اعتباری ملل مشارکت‌هایی در بخش ساختمان داشته که طبق مصوبه هیات مدیره، این املاک واگذار خواهد شد و با توجه به رشد چشمگیر قیمت املاک و ساختمان‌ها، تحقق این واگذاری اثر مثبتی بر درآمد «وملل» بر جای خواهد گذاشت.

عضو هیات مدیره «وملل» ضمن تاکید بر پیگیری‌های این موسسه جهت تبدیل شدن به بانک، اظهار داشت: به جد پیگیر تبدیل موسسه اعتباری ملل به بانک هستیم و درخواستی به بانک مرکزی ارسال کرده‌ایم بنابراین با توجه به اینکه سرمایه فعلی موسسه اعتباری ملل جوابگوی تبدیل شدن به بانک است و البته از سایر شرایط مورد نیاز برای تحقق این مهم برخوردار هستیم؛ اما زمان انجام این کار بستگی به نظر بانک مرکزی دارد و نمی‌توان زمان قطعی برای تبدیل شدن به بانک اعلام کرد.

مروجی در خاتمه در رابطه با سایر برنامه‌های موسسه اعتباری ملل گفت: سرمایه فعلی موسسه ۶هزار میلیارد ریال است و برای بهبود نسبت های مالی، انجام یک مرحله دیگر افزایش سرمایه اقدام موثری خواهد بود. هیات مدیره در حال بررسی این موضوع است و احتمالا به زودی طرح توجیهی افزایش سرمایه آماده شده و اطلاع رسانی رسمی صورت خواهد گرفت. میزان افزایش سرمایه هنوز قطعیت ندارد؛ اما این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران خواهد بود. وضعیت جذب سپرده و اعطای تسهیلات هم مطلوب است و خوشبختانه با رعایت نرخ سود مصوب توسط بانک‌ها و موسسات مالی، مشکلی بابت خروج سپرده نداریم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مشتریان خدمات ارائه شده توسط موسسه اهمیت بسیار دارد و این مجموعه علاوه بر خدمات مناسبی که ارائه می دهد، در بحث خدمات اینترنت بانک و موبایل بانک هم از استانداردهای لازم برخوردار است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صورت‌های مالی 12ماهه این سرمایه‌گذار ساختمانی حاکی است؛

آجرهایی که روی هم سوار نشد / کاهش 39درصدی سود سهام این شرکت

در دوره 9ماهه اتفاق افتاد؛

سود هر سهم «قشیر» 263ریال

به میزان ۸ هزار میلیارد ریال؛

سرمایه موسسه ملل بیشتر شد

ارسال نظر