بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو گفت: اگر سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌های حرارتی به 100 درصد برسد باز هم آمادگی مصرف کامل آن و حذف استفاده از سوخت‌های مایع (نفت کوره و گازوئیل) وجود دارد، اما وزارت نفت نیز با برخی محدودیت‌ها به ویژه در فصول سرد سال برای تامین کامل سوخت گاز روبه‌رو است.
کد خبر : ۱۸۵۳۷۳
به گزارش بورس نیوز، محمدعلی فرحناکیان، در پاسخ به این سوال که آیا امکان حذف کامل سوخت مایع(نفت کوره و گازوئیل) در نیروگاه‌های کشور وجود دارد، گفت: پیش از این در کشور نیروگاه‌هایی داشته‌ایم که از چند دهه قبل احداث شده بودند و تجهیزات مصرف گاز نداشتند ولی با تلاش‌های صورت گرفته همکاران بخش، فنی تمامی نیروگاه‌ها به تجهیزات مصرف گاز مجهز شده‌اند.

فرحناکیان افزود: اگر سوخت گاز تحویلی از طرف وزارت نفت به نیروگاه‌های ما به 100 درصد برسد از این موضوع استقبال می‌کنیم و آمادگی مصرف آن را نیز داریم تا سوخت تمامی واحدها تبدیل به گاز شود.

وی تصریح کرد: منتها وزارت نفت با وجود تمامی تلاش که کرده است و در طی چند سال اخیر گاز تحویلی به نیروگاه‌های ما را افزایش داده است ولی آن‌ها نیز با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو هستند و همین امر باعث شده است تا ما درصدی از سوخت مورد نیاز واحدهای خود را از محل سوخت مایع تامین کنیم.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو ادامه داد: در حال حاضر استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها به کمتر از 15 درصد رسیده است که آن هم بیشتر مربوط به فصول سرد سال و به ویژه زمستان است. در فصول سرد سال با افزایش میزان مصرف گاز خانگی، مجموعه شرکت گاز برای تامین مصرف مورد نیاز مردم ناچار می‌شود گاز تحویلی نیروگاه‌های حرارتی را مقداری محدود کند و در نتیجه ما نیز ناچار به استفاده از سوخت مایع می‌شویم.

فرحناکیان با تاکید بر اینکه برای حذف کامل سوخت مایع از نیروگاه‌ها وابسته به وزارت نفت هستیم، عنوان کرد: گاز جدای از اینکه سوخت پاکی است و آلودگی‌های زیست محیطی را کمتر می‌کند طبیعتا تبعات استفاده از آن برای تجهیزات ما نیز کمتر است و در صورت مصرف گاز،  بویلرهای نیروگاهی و توربین‌ها عمر بیشتری خواهند داشت و با کیفیت بالاتری به فعالیت ادامه می‌دهند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افت 70درصدی سود به نسبت سال گذشته؛

«بمپنا» 98تومان سود به ازای هر سهم ساخت

از سوی دفتر سرمایه‌گذاری و تنظیم مقررات بازار؛

نرخ جدید برقراری انشعاب برق اعلام شد

یکی از بزرگترین و مهمترین مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت ایران؛

خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران با 2هزار کیلومتر

ارسال نظر